Yaklaşık 2 haftadır hotmail.com ve msn.com adreslerine mailk
gönderemiyotdum. Maillerim reject oluyordu. Microsoftun sitesinden ilgili
formu bulup doldurdum ve gönderdim. Gelen yanıtta sunucumun 'zombie pc'
olduğu için bloklanmış olabileceğini, bloğu 24-48 saat içinde
kaldıracaklarını, tekrar aynı şeyin olmaması için bu durumu kontrol etmem
gerektiğini yazmışlar. Anladığım kadarıyla zombie pc ile kastedilen trojan
benzeri nedenlerle sunucunun spam mailler göndermesi? Bu tür
virüs/trojanları periyodik olarak tarayıp varsa temizleyecek/uyaracak bir
yazılım var mı? Şu anda clamav kurulu ve mailleri tarıyor. Ama bunu sistem
üzerinde de yapabilir miyim? Ya da yapmama gerek var mı? Sistemim FreeBSD
6.1.

Cevap