Selamlar, S.A.N. disk uzerinde gorunen bir I/O birikmesi mi sozkonusu ?  Cagri
Bey, bu nokta da sunu tam belirlemek gerekir.

Senaryo-1) FreeBSD'nin S.A.N. disk bacaginda I/O'lar birikiyor(HBA veya
kullaniyorsaniz switch uzerinde). SAN diskin lokalinde degil!  Yani FreeBSD ne
kadar cok I/O yaratsa da S.A.N.
                   disk problem etmeden tum I/O trafigini  kabul edebilecek
kapasitede. Sonuc olarak FreeBSD I/O problemi yasadigi icin gecikmeler
sozkonusu.
Senaryo-2) S.A.N. disk uzerinde bir sebepten dolayi kisitlama-sinirlama var ve
FreeBSD, S.A.N. diskin getirdigi bu sinirlamadan dolayi I/O'lari biriktiriyor.
Bu sebep yuzunden
                   gecikme FreBSD'nin kendisi uzerinde oluyor.

Sizde hak verirseniz ki, ikisi senaryo birbirinden farkli. Cluster dosya
sistemi olarak IBM tarafindan desteklenen AFS kullanabilirsiniz. FreeBSD
uzerinde LustreFS de mevcuttur. Ama kullanmadim bilmiyorum. Linux (Redhat)
uzerinde GFS bulunmaktadir. Guzel bir dosya sistemidir. Fakat FreeBSD bacaginda
Linux emulator ile calistiranlar. Direkt olarak FreeBSD'nin kendisi
desteklememektedir. Bu ne kadar saglikli olur tartisma konusudur.

Benim merak ettigim konu yukaridaki senaryolardan size uyan hangisi ??  Iyi
calismalar.

-- Mehmet CELIK

________________________________
> Date: Thu, 17 Jan 2008 16:25:25 +0200
> From: [EMAIL PROTECTED]
> To: freebsd@lists.enderunix.org
> Subject: Re: [FreeBSD] NFS server I/O performans...
>
> Mehmet bey selamlar,
>
> S.A.N üzerindeki I/O, NFS Server uzerindeki toplam I/O miktarina esit. Yani
> bufdaemon'un olusturdugu I/O miktari S.A.N uzerinde görülüyor. Yani soylemis
> oldugunu durum bizim icin gecerli degil gorunuyor.
>
> Sysctl paremetrelerinden vfs.hirunningspace degerini 32MB'ye set ederek
> I/O'dan cuzi bir miktar performans artisi sagladik. Ancak gene de tatmin
> edici bir sonuca ulasamadik.
> [...]
Need to know the score, the latest news, or you need your Hotmail®-get your
"fix".
http://www.msnmobilefix.com/Default.aspx

Listeye soru sormadan once lutfen http://ipucu.enderunix.org sitesine bakiniz.

Cikmak icin, e-mail: [EMAIL PROTECTED]