Ismail OZATAY yazmış:
Merhaba;

En son huzeyfe hocam la yazıştığım fakat hala sonuçlandıramadığım bir sorunumu tekrar anlatıyorum. Bir topolojide perimeter firewall dizaynı var. Bu yapıda internal firewallun arkasındaki 6 adet networkü (vlan tagged) farklı dış iplerle perimeter firewall a doğru natlıyorum çünkü iç network teki iplerimin görünmesini istemiyorum. Perimeter firewall da ise natlanmış olan bu 6 ip adresini internete 6 adet gerçek ip ile yeniden ayrı ayrı natlıyorum. Bu yapıda ftp bana çok ciddi sıkıntı oluyor. Internal firewall da ftp-proxy kullanırsan giden ftp trafiği firewallun default ipsinden çıkıyor ve data akışı geri dönemiyor bu sorun perimeter firewall içinde geçerli. Ben de çözüm bulana kadar mecburen passive ftp için gerekli portları açtım. Active ftp için ise henüz bir çare bulamadım. Aslında benim sorunumu çözecek ftp proxy yazılımımı buldum adı ftpsesame. Fakat bu yazılımda nat la çalışmıyor. Böyle bir firewall dizaynında ftp proxy kullanan var mı ?

Not : Tüm firewall lar OepnBSD 4.3 Stable + Pf

İyi çalışmalar

Huzeyfe hocam merhaba;

/etc/rc.conf dosyamda ftp-proxy için ftpproxy_flags="" şeklinde normal kullanım yapmıştım. Sonrasında ftp-proxy kullanımını bırakıp passive ve active ftp için gerekli portları ilgili kaynak ve hedefe göre açmak suretiyle kurallar girmiştim. Her iki firewall da da bu şekilde rule lar yazmıştım. Sizin dediğinize göre ftp-proxy -a parametresiyle kullanmamı söylemiştiniz. Anlattığım gibi 6 adet iç networkümü dışarıya doğru farklı external ip lerle nat yapıyorum. İçerden farklı iplerle de gelseler output yine default ip sinden olacak diye düşünüyorum. Bu durumda route-to ile gelen paketleri oraya buraya yönlendirmem gerekiyor diye düşünüyorum. Ama buna da girmek istemiyorum. Siz böyle bir primeter firewall da nasıl çare buldunuz hocam ?

İyi çalışmalar

FreeBSD 6 kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6
Listeye soru sormadan once lutfen http://ipucu.enderunix.org sitesine bakiniz.

Cikmak icin, e-mail: freebsd-unsubscr...@lists.enderunix.org