Merhaba,

Kaynak dosyalarinizin bir.c iki.c, baslik dosyalarinizin kaynak
dosyalarla ayni dizinde, executable'in isminin foo oldugunu varsayarsak:

gcc -o foo bir.c iki.c -I.

komutu, derleme islemini gerceklestirecektir. Fakat, Unix/Linux
ortaminda kod gelistirmek icin Makefile ile calismayi ogrenmeniz
yararli olur.

http://www.hsrl.rutgers.edu/ug/make_help.html

Guzel bir baslangic tutorial'i.

Yukaridaki dosyalar icin ornek bir Makefile:

SRCS= bir.o iki.o
CC= gcc
CFLAGS = -I.
OUT= foo

all: $(SRCS) bir.h iki.h
        $(CC) -o $(OUT) $(CFLAGS) $(SRCS)

clean:
        rm -f $(SRCS) $(OUT)

bu Makefile'la gore,

make all

derseniz programiniz derlenir,

make clean

derseniz, *.o dosyalari ve foo temizlenir.

--
Murat
http://www.enderunix.org/murat/

FreeBSD 6 kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6