Maili hazirlarken, yanlislikla "yolla" butonuna bastim. Devam ediyorum:

Sistem calisirken, hem cekirdek, hem de uygulamar hakkinda detayli bilgi
alabiliyorsunuz. Tek tool ile, hem kullanicilara, hem sistem
yoneticilerine hem de, gelistiricilere, debugging imkani sagliyor.

Sun'in dunyamiza kazandirdigi guzelliklerden. Sahsen, mevcut tool'lar
bazen, probleminizi cozmenize yeterli imkaz saglamayabiliyor. Ornegin,
gelistirdiginiz bir programla ilgili, userspace'de profile etmeniz
mumkun, ama programinizin CPU zamani, userspace'de degil, cekirdek
seviyesinde yogunlasiyorsa, elinizdeki debugging tool'lar yetersiz
kalmaya baslayabiliyor.

Benzer bir sikintiyi yasamisligim var, ve bu yonden benim de dtrace
cok dikkatimi cekti.

Asagidaki linklerden detayli bilgi alabilirsiniz:

http://dlc.sun.com/pdf/817-6223/817-6223.pdf

http://www.bsdcan.org/2008/schedule/attachments/60_dtrace_bsdcan.pdf

http://www.sun.com/bigadmin/content/dtrace/

Vakit bulabilirsem, bununla ilgili detayli bir belge hazirlayip
enderunix.org'da yayinlamayi dusunuyorum.

--
Murat
http://www.enderunix.org/murat/

On Thu, 2009-02-19 at 14:39 +0200, Murat Balaban wrote:
> Merhaba,
>
> Dtrace, cekirdek ve uygulama seviyesindeki problemlerin dinamik olarak
> trace edilebilmesine imkan saglayan bir cerceve mimari.

FreeBSD 6 kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6
Listeye soru sormadan once lutfen http://ipucu.enderunix.org sitesine bakiniz.

Cikmak icin, e-mail: freebsd-unsubscr...@lists.enderunix.org
Liste arsivi: http://news.gmane.org/gmane.org.user-groups.bsd.turkey