אני מסכים עם גיא קרן.
אישית אני חושב שזה חשוב שכמה שיותר חברי חיפוקס יהיו נוכחים בהרצאה שלך, שגם
הם יוכלו לתת תשובות.
הרעיון של גיא לשם הוא נחמד ביותר, אם יורשה לי אני אציע וריאציה של השם שלו:
"Linux, of GNUs and Penguins"

לדעתי שלושת הנושאים הכי חשובים בהרצאה הם (לוא דווקא בסדר זה):
- "Where the hell is the "C:\" Drive-
The major differences (and similarities) between Linux and Windows"
- "Linux, the myth of usability-it is sure as hell User Friendly-
The major aspects of User Friendliness in Linux"
- "Open Source software, the rights are yours-
The Ideas that drive the Open Source community"

אני חושב ששלושת אלה הם די והותר להרצאה של שעתיים. הרצאה על הקרנל, על ההפצות
השונות, על שורת הפקודה וכד' היא חשובה, אבל משנית בחשיבותה אם אתה רוצה יותר
אנשים שעוברים לעבוד עם לינוקס.
הניסיון שלי עם משתמשי וינדוס הוא בערך כזה(לדעתי זה מאוד חשוב להבין איך הם
חושבים ותופסים את לינוקס כדי להסביר להם, צריך לדעת אילו מיתוסים להפריך):
היום (כבר אתמול) דיברתי עם חבר שלי, סטודנט להנדסת חשמל, הוא אמר לי "אני
נכנסתי לחוות לינוקס, לראות מה זה, איפה כונן סי?"

טענות האנטי לינוקס של אבא שלי הן כאלה:
"מי לעזאזל משמש בזה, מי צריך את זה?"
"זה בכלל לא ידידותי למשתמש, אי אפשר להשתמש בזה"
"אין אף תוכנה נורמלית בשביל לינוקס, אתה מתקין, ומה הלאה, איך אתה עובד עם
זה?"

קודם כל אתה צריך "לתת" לקהל שלך שיחון לינוקס-וינדוס. איזשהו אוסף של מושגים
שהם יכולים להבין, לקשר ולעשות אסוציאציות לוינדוס. לאחר מכן תסביר להם
שלינוקס, בניגוד מוחלט למיתוס היא ידידותית למשתמש ושמישה ביותר, אפילו יותר
מווינדוס (מגוון רחב של שפות ממשק, ממשק משתמש נוח ואינטואיטיבי למשתמשים).
אגב, חוות הלינוקס בטכניון היא לא דוגמה טובה. היום הייתי בה, היא לא כזו
שמישה. חוץ מזה, חושב להדגיש, שיש(!!!!!) המון המון המון תוכנות ללינוקס שטובות
אף יותר מאלה לווינדוס, וכמותן גדולה פי עשרות מונים.

החלק הראשון של ההרצאה צריך להיות היסטוריה קצרה של גנו\לינוקס. סטלמן,
טורבלדס, ומה שביניהם. וכמובן מה הרעיון שעומד מאחורי תוכנה חופשית (למה זה
יותר מחינם, ולמה זה קיים בכלל). דווקא החלק הזה צריך להיות קצר יותר, אחרת
הקהל יירדם מהר מאוד, אם הוא ייכנס לעניין של לינוקס הוא יקרא על זה לבד
בהרחבה. ההיסטוריה השלמה והמלאה של הקוד הפתוח מתחילת הרעיון ועד היום זה דווקא
רעיון להרצאה מעניינת לחברי חיפוקס הלינוקסאים כבר.
אני גם חושב שלא יזיק לעשות בעקבות ההרצאה שלך מסיבת התקנה (מאוד מאוד מאוד
כדאי, זה ימנע מאנשים להירתע מהתקנה כושלת).

בשלב הבא, בתור הרצאה למתחילים (אוסף הרצאות שלדעתי צריך להיות בתחילת כל שנה,
עבור סטודנטים חדשים) צריך באמת להתמקד בלהסביר לקהל מה הן ההפצות העיקריות,
למה שורת פקודה זה לא פרמיטיבי וכו'.

באופן עקרון הרעיון שלך להרצאה הוא נהדר. היעדר מקור מידע היה הקושי העיקרי שלי
בלהתחיל להשתמש בלינוקס.

נ.ב: אם אתה צריך כל סוג של עזרה לגבי ההרצאה הזו, אני אשמח לעזור.