Saya tertarik dengan para terakhir email Cik Rias Inspirasi (di bawah).
Alangkah baiknya jika Cik Rias Inspirasi berkongsai pengalaman sendiri yang
boleh memberi motivasi atau menyuntik semangat kepada anak muda masa kini
tentang peri mustahak ilmu pengetahuan dan alam pendidikan apabila kita
berhadapan dengan realiti kehidupan.
Bagi saya pula, saya berpandangan bahawa peringkat SPM merupakan peringkat
persimpangan kehidupan yang sangat mustahak.Disitulah kita akan nampak kemana
arah seorang anak muda akan menghala. Kalau SPM baik, maka mudah dan senang nak
sambung pelajaran ke IPT terutama IPTA. Ke IPTS mungkin boleh juga tetapi
bayarannya mahal. Kalau keputusan baik siap dapat biasiswa lagi. Jika SPM tak
seberapa, cukup susah, sangat susah nak sambung pelajaran. Adakah kita sanggup
anak kita dengan peringkat SPM sahaja? Terutama pada zaman ini. Hidup tetap
boleh hidup, saya tak nafikan. Tapi percayalah bahawa SPM itu amat penting
sekali bagi anak-anak kita. SPM merupakan persimpangan kerjaya dan masa depan
anak-anak. Wassalam.

Sekadar pndangan saya pun bukan bijak sgt... sama kategori mcm anak puan
sebelum ni... Cuma lepas abis bljr baru ada pyesalan kalau bljr pndai2 dulu ms
di sekolah msti skrg ni khidupan sy berbeza... Akademik pnting disamping
kemahiran yang ada...

Thank and regards,

RiAs InSpIrAsI