Assalamualaikum,
Saya terpanggil untuk memberikan pendapat.
tentang SALAM ni, bagi saya tak usahlah menimbulkan
kekeliruan lagi. Jika Nabi Muhammad SAW tak pernah buat
"Janganlah kita buat" tu je.
kita pun tahu, sifat lelaki, yang baik tu baiklah..yang alim tu
alim lah.. tapi ada juga yang nakal.
Bila salam, sambil salam tak lepas pulak. lama lak tu
maklumlah bila hukum jadi halal. pakat salam lah semua.
kalau dulu malu2 jugak nak salam, segan silu kalau nak salam
dengan bertudung labuh. Bayangkan kalau dah halal..salam sokmolah.
tambah kena pulak dng yang dia minat, salam pun lama, maklumlah
budak muda2. kalau golongan agama tu kita rasa boleh kawal lah.
so..fikirlah fatwa yang lain2.

wasalam.
dauw