Elo and assalamualaykum..

saje nak share my readings :

-----------

Adakah ini strategi Israel untuk menyekat penentangan dunia?

DR : Mereka merujuk kepada holocaust. Saya akui tindakan Jerman membunuh Yahudi itu zalim. Saya sendiri rasa sedih kerana enam juta orang Yahudi dibunuh. Tetapi janganlah kerana itu orang yang dizalimi ini (Yahudi) dibenarkan menzalimi orang lain, dan tidak ada siapa boleh tegur.

Apa yang saya telah buat kepada orang Yahudi? Saya tidak bunuh seorang pun; yang bunuh orang Jerman tetapi yang menjadi mangsa sesiapa saja yang tegur Yahudi. Sepatutnya ambil tanah di Jerman atau Britain dan berikan kepada Yahudi. Sebaliknya mereka mengambil tanah Arab dan menghadiahkannya kepada Yahudi. Ini satu kezaliman. Itu sebabnya lebih 50 tahun pun perkara ini tidak boleh diselesaikan.

Bagaimana bangsa yang kecil ini boleh jadi begini? Apakah mereka ini memang bijak daripada bangsa-bangsa lain?

DR : Kita harus ingat bahawa mereka telah ditindas 2,000 tahun dulu. Setiap tahun mereka dibunuh oleh orang Kristian Eropah yang menganggap orang Yahudi sebagai pengkhianat yang mengakibatkan Jesus disalib. Semasa zaman Pasitan Sepanyol juga ramai orang Yahudi yang dibunuh.

Apabila orang Islam tewas di Sepanyol mereka diberi kata dua - masuk Kristian atau keluar dari Sepanyol. Orang Islam melarikan diri ke Afrika Utara, dan orang Yahudi pun ikut sama. Ini kerana semasa zaman pemerintahan Islam di Sepanyol tidak ada orang Yahudi yang ditindas seperti di bawah pemerintahan Kristian.

Teruskan pembacaan -- http://www.utusan.com.my/utusan/archive.asp?y=2005&dt=0529&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_02.htm

------------------

THE WALL

"Israel is under an obligation to terminate its breaches of international law; it is under an obligation to cease forthwith the works of construction of the Wall being built in the Occupied Palestinian Territory, including in and around East Jerusalem, to dismantle forthwith the structure therein situated, and to repeal or render ineffective forthwith all legislative and regulatory acts relating thereto, in accordance with paragraph 151 of this Opinion."

Check it out -- http://electronicintifada.net/bytopic/maps/351.shtml

okeh..

wassalam

"Perjuangan itu ertinya berkorban, Berkorban itu ertinya terkorban
Janganlah gentar untuk berjuang, Demi agama dan bangsa, Inilah jalan kita
"
Tazakka

Do You Yahoo!?
Yahoo! Small Business - Try our new Resources site!