masih ingat masa mula2 kemenangan Islam di Iran tempoh tahun yg lalu, sebahagian  org
PAS bersemangat dgn revolusi Iran, sehingga mengatakan org2 islam ahli sunnah itu
tidak lengkap islam sebab tidak memasukkan jihad sebagai salah satu dari rukun islam.
 tajuk lain.
   hasilnya lahir ..Iran yg saya lihat - Tuan Guru MB Kelantan,
  hatta TG MB T'gganu pun ada bercakap Iran dan syiah masa itu...
  topik lain
bak sekongkol itu banyak benda yg kekadang kita bersekongkol, Ulama wahabi yg dok
mengajar di masjid di Arab Saudi pun ramai yg bersekongkol dgn Kerajaan Arab saudi,
redha dan tidak bercakap yg real itu sebab kerajaan Arab saudi mebiarkan mereka
berceramah/berkuliah, kalau tidak sure ke "gam", hasil arab saudi masih berkiblat dgn
kafir USA, kalau ulama itu dgn tegas mengatakan spt yg si muhajir kata, sure depa tak
akan dibenarkan mengajar dan jadi Mufti Arab saudi.. begitu juga Abdullah Yassin dulu
bersekongkol dgn Arab saudi gak, sama juga bersekongkol dgn USA, sebab itu dia masih
bekerja dgn kedutaan arab saudi dan arad saudi bersekongkol dgn USA...

   entahler....biarler gerakan alsalafi nak kata sufi duduk berzikir aja,,,sedangkan
dari apa yg saya tahu ..org2 sufi kuat berzikir, sure amat rindu nak bertemu dgn
Allah, so macam mana nak bertemu dgn Allah.. bukankah mati itu syarat bertemu dgn
Allah, dan apakah mati yg paling awla, sure mati syahid.. .nak mati syahid bukan mati
katak.

sekian adanya

Salam~

1. Redha

Geraknya Nabi itu pastinya membuat amarahnya org2 musyrik, padahal Nabilah org yg
paling berhikmah dlm dakwahnya, sehinggalah sahabatnya disiksa dan terpaksa berhijrah.

Ukuran disini ialah sesuatu gerakan dakwah itu jika diredhai org kafir atau toghut
bermakna ia telah menyimpang dari dakwah nabi. Dalilnya  albaqarah 120.

Tidak mungkin Amerika Syaitan Besar itu boleh meredhai Kabani jikalau tidak menurut
telunjuknya. Tidak mungkin Rusia boleh meredhai Mufti Ahmad Qadirov jika beliau tidak
menurut telunjuknya. Kapir Toghut tidak akan redha kpd Islam.

Dalam hal ini dgn jelas sekali bahwa Sufi Kabani & Ahmad Qadirov telah menggadaikan
aqidah al wala' wal bara'.

Begitu juga dgn gerakan Islam yg tidak menjadikan jihad sebagai programnya berarti
telah menyalahi manhaj Nabi. NAbi menjanjikan kehinaan bagi siapa yg menyalahi
perentahnya. Tasauf sufi akan terus hina sampai hari kiamat jika tidak kembali ke
pangkal jalan. Itulah janji Allah dan RasulNya.

 Allahua'lam, wslm