Assalamualaikum......
Saya harap kenyataan saudara ini adalah ihklas.....kerana yang ikhlas sahaja yang akan
membawa kepada
keberkatan..Walaubagaimana pun saya mengataka anda adalah sahabat yang ikhlas dan
wajiblah bagi diri saya
menjawab Insyaallah...banyak sebenarnya ,dan wajarlah saya mngutara kan serba rinkas
mengenainya......Mengambil islam kemudian diletakan kedalam alunan politik yahudi
yaitu Demokrasi membawa
kepada :

Merendahkan nilai agama itu sendiri yang telah sempurna...Dalam Agama islam itu sudah
lengkap dengan
juzu'nya termasuklah politiknya.Bukti atau contoh...didalam demokrasi sebelum pilihan
raya diadakan
mereka akan berkempen,maka kita pun membawa islam ini kedalam kempen seperti mereka
maka terbentuklah
ceramah ceramah yang berbaur kepada unsur fitnah ,kecam mengecam,dan suara lantang
hingga menampakan
lemah akhlak.Apakah politik Islam yang agung ini sedemikian dan Nabi pernah
bersabda...bukanlah ia dari
golongan ku yang meniru golongan kafir....bila kita meletakkan ini dimanakah kan
datangnya keberkatan
dalam perjuangan ...bila tak berkat yang datang hanya lah mudarat atau kifarah....Kita
semakin  lama
semakin hilang akhlak , mudah bergaduh ,mudah bertengkar,dan berbagai unsur yang wujud
pada Yahudi itu
akan wujud pada kita tanpa kesedaran.Hingga lama kelamaan nampak perjuangan kita sama
tidak ubah seperti
mereka .Apabila semakin serius maka adalah dikalangan bukan ahli hadis membuat
tafsiran yang mirip
perjuangannyan tanpa kesedaran dan yang bukan Ahli Quran mebuat tafsiran sedmikian jua
....maka
terkeluarlah fatwa2,hukum, yang nyatakan menyesatkan.Amatlah merbahaya kepada pengikut
pengikut baru yang
tiada diasaskan oleh keimanan mengambil ceduk fatwa atau hukum ini dengan sewenang
tanpa rujuk kepada
kitab... kerana tabsub dan sebagainya telah menghebahkannya tanpa terkawal oleh
pemimpin itu
sendiri...apabila tiada asas iman maka berterusanlah pengikut ini berhujah dan
berdalil tanpa sedar dasar
dakwah mereka itu sendiri datang dari nafsu atau iman yang jitu..Sesungguhnya iblis
dan syaitan itu mampu
menyerap didalam darah anak anak adam....Maka dengan alasan Agama Syaitan tadi
bermaharaja di dalam hati
dan mengilhamkan supaya terus berjihad tanpa mengetahui  menyeluruh bab
tersebut...maka lahir lah
dikalangan mereka itu jahil akhlak .Islam itu sendiri Akhlak dan apa yang diperjuangkan
sebenarnya.....kalau tanpa akhlak...?.Banyak lagi contoh...cukupdulu setakat
ini.Waallahu'alam