From: <[EMAIL PROTECTED]>
To: apanama <[EMAIL PROTECTED]>; <[EMAIL PROTECTED]>
Sent: Saturday, November 11, 2000 10:53 PM
Subject: Re: [H-Net* Lukisan Celaka!!!]

>Kamu fikir dengan terjerit jerit  macam orang hilang akal
>tu boleh manakutkan orang...berfikirlah dengan

Habis kamu fikir diam macam tunggul tu boleh menakutkan
orang. Kau dan dia orang ajelah jadi tunggul. Aku tak
mahu.

> rasional jangan mudah melatah...mudah melatah tak sampai
> kemana bimbang nanti pengsan pasal penat melatah...aje...
> kita mesti ada strategi....melayu atau islam khasnya
> mesti bersatu....orang tak takut dengan kita sebab kita suka

Memang puak2 kamu takut pengsan, sebab itu memilih untuk
diam macam tunggul. Cakap pasal bersatu - bersatu atas apa?
Atas "tekan" Islam ke?

> berpecah...fikirlah sikit...kamu ingat saya suka depa
> buat kita macam tu....seperti kamu sayapun marah...tapi
> perlu ada strategik dan hikmah...kita

Strategik wal hikmah - amboi sedapnya cakap.  Setakap cakap
bolehlah.  Orang dah kedepan dengan tindakan - kau masih
tenggelam dalam fatwa.  DSAI dihina sedemikian rupa,
pendemo pecah kepala, harta rakyat dah nak licin, negara
nak bankrup, maksiat di suburkan, tak boleh marah dan
kena diam macam tunggul lagi... ish biar bebenor sikit
fakhrull.

> perlu bersatu bersama akidah yang kuat....kamu ingat
> dengan mencanang nak bunuh budak tu sana sini kamu dah
> kira hero islam....macam O.I.C berdegar degar marah
> amerika dan sekutu semasa perang Iraq..dan akhirnya
> ditertawakan oleh yahudi sebab habok pun tarak...Asah
> Aqidah tu biar comel,mantap baru

Bila masa pulak aku suruh bunuh budak tu. Ish kamu ni
fakhrul kemamar (dilect kelate meaning half-asleep) betul.
Dan pasal OIC tu, Malaysia ku & kau yang disayangi yang di
championkan oleh puak2 umno yang kau simpati tu kan
penyokong kuat O.I.C - jangan komplen pulak.

> datang kekuatan yang tulen hasil pertolongan Allah...baru
> tindakan kita dipandu oleh Allah ...baru berkat
> semuanya....Sebab kita lemah dan tak bersatu itu yang
> orang berani pijak kepala kita...tengok dunia ni semua
> islam kena pijak kepala...sebab masing masing islam tak
> bersatu..akidah tak kuat maka jadi penakutlah ia..cinta
> dunia dan sebagainya...Sudahkah kita buat

Kau ni faham ke apa yang kau cakap. Dah lama dah Pas ajak
bersatu atas Islam. Tapi  umno dan kau tak nak bersatu
dengan Pas.  Tengok aje kau, bukan main tak setuju kau
dengan Pas, sampai "tak ada kebenaran dalam Pas lah".
Sombong bukan main kau ni.  Umno tu toksah kiralah memang
dasarnya hancur-lebur punya dasar.

> program untuk memantapkan akidah atau masih lagi tak
> sempat sebab sibok nak berceramah....?Bagaimana akidah
> Syiah ,Wahabi, Makyung, sembahyang pakai niat, dikir
> barat dan lain lain yang banyak bersarang dalam jemaah
> kita tu...apakah tindak tanduk ,garis panduan serta
> programnya yang dilaksanakan

Aku rasa kau kena dekati pemimpin Pas lah. Apa yang kau
cakap ni dia orang dah di tahap tindakan, tapi kau ditahap
cakap lagi. Itulah,  bukak minda tu sikit. Jangan prejudis
dan cepat menghukum tanpa bukti sah.  Umno tu lainlah,
bukti nya dah sohih - cuba check perlembagaan dia (tak lupa
cakap2 pemimpin nya).

> secara menyeluruh...Sebab Nabi ajar akidah dulu,dah
> mantab baru depa pergi lempang puak kafir yang senentiasa
> hina dan tentang islam..macam peristiwa hijrah ambilah
> buat panduan....kenapa perlu hijrah...takkan nabi pun
> takut...ada strateginya kat situ...sebab tu kita kena
> fikir berlandaskan iman

Pilihanraya tu bukan strategi ke?

> bukan nafsu...TANPA AQIDAH YANG JITU JANGAN HARAP BOLEH
> MENANG...TAKAT TERJERIT JERIT boleh.....Mari kita fikir .
> ..apa yang berlaku iktibar untuk

Tengok betapa keciknya teropong kau. Yang kamu nampak bab
terjerit2 aje. Yang lain kau tak nampak.  Malas aku nak
cerita satu persatulah. Kau pun orang cerdik gamaknya,
cuma prejudis kau tebal sikit.

> memperbaiki diri..bukan alasan untuk lebih berpecah
> lagi.....Yang pergi perang dengan Rasulullah tu semua
> mereka itu satu Aqidah.....bukan bercampur baur macam
> kita ni Sunnah pun tak kenal rasa dah sunnah, tapi
> hakikat duduk pada wahabi....dah macammana? fikir...
> fikir...fikir...wahai sahabat...wassallam.

Pas dah lama ajak umno bersatu.  T.G. Nik Aziz akan
bubarkan Pas kalau Umno buang perlembagaan jahiliah nya
dan ambil Islam sebagai matlamat perjuangan.  Satu lagi,
aku heran betul dengan kau ni,  cakap pasal bersatu,
tapi pada masa yang sama masih suka mengkelas2 - wahabi
lah, sufi lah, dll.  Prioriti kau sering meleset.  Yang
terang depan mata, tak yakin dengan Islam tu; yakni umno
tu; patut kau tabligh sampai keluar anak tekak kau.   Yang
lain2 tu pandailah dia orang mencapai "equilibrium" nya.

Jangan marah ya sdra fakhrull.  Aku bukan tak suka kau,
tapi kau dan penyokong kuat kau perlu "seek to understand
first" before "hentam"  Pas dan pengikut2nya.

Contoh terbaru, pasal lukisan tu, aku sarankan dengan baik
supaya kau yang mahir dalam berhikmah tanya budak senghong
tu.  Aku juga sarankan  supaya ditanya dulu samaada
benarkah dia buat atau dipekenakan kawan. Sebab, kalau aku
tanya (dah tanya pun), tak berapa lembut sikit.  Tengok apa
budak Al-Qubah tu jawab.  Baik kau nasihatkan dia dulu.
Kalau tidak kau ni orang panggil pandai cakap ajelah,
kawan rapat sendiri pun lintang pukang peelnya. Sebenarnya
alamat penuh budak senghong tu pun aku ada, cuma aku tak
paparkan - atas nama hikmah kot? Jangan marah yang
fakhrull.  Sabar yang haq itu kemenangan.