From: Umi Iman <[EMAIL PROTECTED]>
To: <[EMAIL PROTECTED]>
Sent: Tuesday, February 13, 2001 1:29 PM
Subject: H-Net* Klinik Kaunseling: Derma rm10 kepada Kak Rabiah(buta
penglihatan), dapat cerita inspirasi dari beliau, bantu projek penulisan buku
autobiografi kak Rabiah.

> Assalamualaikum warga hizbi,
>
> Maaf klinik kaunseling lama tergendala, saya agak kesibukan sebab kombinasi
faktur anak kecil, baru dapat peluang belajar dengan ustadz dll. Bagi rakan yang
telah menulis kepada saya, saya masih ingat masalahnya dan ingin membalas, namun
 komputer saya telah di  re format dan saya telah terlupa menyelamatkan bahagian
e-mail (alhamdulillah data lain selamat) saya telah hilang semua mailing address
dan corresponden yang ada. Jadi bagi mereka yang telah menulis kelpada saya dan
saya tak balas, harap boleh resend surat supaya saya boleh balas.

> Hari ini saya nak perkenalkan sahabat saya, Kak rabiah. Beliau seorang insan
istimewa, Allah pilih menjadikan beliau orang yang buta.  Kak rabiah gigih dan
berdikari, namun keadaan menyebabkan beliau memerlukan sokongan dan sumbangna
dari kita semua.  Untuk makluman Kak rabiah  telah ada ijazah dari universiti
temlpatan, namun sistem di malaysia ini, siapa yang nak employ dia, dia terpaksa
hidup atas wang ehsan orang sahaja.

> Ini ada projek untuk beliau boleh dapat income hasil kerjatangan beliau
sendiri iaitu, Kak rabliah akan mengarang buku mengenai riwayat hidupnya, dan
kita kan membeli buku tersebut. Kak rabiha akan dapat wang, kita dapt cerita
dan pengajaran.

> Sebagai langkah jangka pendek sebelum buku itu siap, saya bercadang  untuk
menjual secara terus tulisan Kak Rabiah.  Anda boleh membeli  ikutan cerita
Kakrabiah dengan membaca draf tulisannya, dan insyaallah besok kalau dah siap
buku, anda boleh minta kita poskan buku yang bersainkan pengarang. (tapi bayar
lagi lah - ini memang lprojek nak cari duit)

> Cara bantuan pertama:
>
> Masukkan rm 10 ke dalam akaun tersebut dibawah (akaun saya khas untuk projek
ini saja)  anda kena percaya pada sayalah.
> Bank Bumiputra Commerce :  011370081501
> (Nadiyah Elias)
>

> Emailkan saya dan nyatakan transaction akaun, tarikh, no transaction, branch
anda bank in.

> Niatkan rm10 sedekah kepada kak rabiah: nak kata jual pun benda tak tentu
kualiti lagi.

> Dengan RM 10 beerti saya berjanji akan menghantarkan kepada email anda draf
penulisan kak rabiah sekurang-kurangnya empat draf insyaallah.

> Bagi yang nak sedekah rm5, atau berapa sen pun,( tapi takkanlah nak susah
susah pergi bank nak depsit lima posen kot) tapi bagi yang sedekah bawah dari rm
10,  saya berjanji akan hantar satu darf sahaja, insyaallah

> Bagi semua yang menyumbang saya akan simpankan emel address untuk  iklan lagli
seklai bila buku tersebut siap nanti insyaallah.

> Sumbanga ini akan digunakan untuk  bayar upah taip(kak rabiah cakap dalam tape
- saya upah sahabat lain transcribe) dan untuk beri galakan keplada kak rabiah
mengarang.  Kita tak berminat kak rabiah minta sedekah di pasar malam, ini cara
kita memberi sokongan , juga sumbangan kepada beliau disamping berpeluang
menikmati cerita dan pengajaran hidup sseorang.  Bahasa dia tak jamin lagi lah,
tapi jalan hidup kak rabiah memang menarik, dan kak rabiah seorang very strong
character, gigih, berani, (mulut banyak pun, saya tak larat bertengkar dengan
dia itu sebab saya suruh dia buat kerja ni -  bagi dia channel  energy dia kat
tempat yang  berfaedah.)

> Siapa tak faham boleh e mail saya untuk maklumat lanjut.   Ini baru sekali
cuba insyaallh kalau dapat sambutan saya akan  arrange supaya Kak rabiah buka
checking account sendiri dan teruskan business menulis - mana tahu dia
ditakdirkan jadi penulis famous macam Helen Keller. Saya yakin Kak rabiah lebih
patut dikagumi berbanding Helen keller, dan ini bukan merendahkan Helen, tetapi
menilai Kak rabiah.