From: Aida Annuar <[EMAIL PROTECTED]>
To: <[EMAIL PROTECTED]>
Sent: Friday, March 30, 2001 2:45 PM
Subject: H-Net* TUNDA KERETA SWASTA DBKL BAGAI PENYAMUN
tanpa lesen .
~~
Assalamualaikum .
Saya pun ada mengalami nasib seperti tuan . Pada hari
Sabtu 3 minggu yang lepas saya ada pergi kepasar malam TAR
Biasanya pada belah petang kita boleh parking di bawah
pokok di panggung Caliseum . Belum sampai 1 jam saya
teringatkan beg duit saya yang tertinggal dalam kereta ,
kemudian saya balik ke kereta semula,saya tengok
kereta saya dah tak ada ,mula saya ingatkan kereta saya
hilang tapi ada abang mat pit beritahu yang kereta saya
dah di TUNDA oleh DBKL . Saya pun teringatkan beg duit saya
yang tertinggal dalam kereta yang mengandungi sejumlah
rm 1500 . Saya pun teruslah menuju kearah bangunan DBKL ,
kemudian saya berjumpa dengan salah seorang penguatkuasa
di situ dan berceritakan mengenai kereta saya dikena tunda.
Lalu beliau menceritakan yang menjalankan aktiviti tersebut
semua pihak swasta tapi mengunakan lebel DBKL . Beliau
sendiri menyuruh saya panggil gengster untuk pukul mereka
yang menjalankan aktiviti ini . Saya sebagai perempuan apa
yang mampu saya lakukan . Tapi yang menjadi musykil saya tu
, dalam saya duduk menantikan bapa saya, lebih dari 10 biji
kereta tunda datang menunda kereta ,tapi mereka seperti
buat kerja dalam tergesa-gesa ,mereka akan tarik kereta
yang nak ditunda tu jauh dari tempat parking kemudian baru
mereka pasang tayar untuk tunda . Ini yang menjadi
kemusykilan saya . Kemudian saya berjumpa dengan salah
seorang penguatkuasa DBKL yang sedang memberi arahan kepada
beberapa orang penunda , kereta mana yang hendak ditunda .
Bila saya datang dan memberitahu yang saya tertinggal beg
duit saya dalam kereta dan kereta saya telah beliau tunda .
Tapi dengan sendiri beliau terus call orang dia dan
mengarahkan kereta saya boleh dikeluarkan tanpa membawa
geran dan entah apa-apa document atas nama beliau . Tapi
sampai sekarang saya masih berada dalam ketakutan dan rasa
kesian dengan kereta saya yang terpaksa di tarik kesana
kemari dengan teruknya . Atas dengan nasihat bapa saya dan
rakan-rakan, saya malas nak bayar kompoun yang di kenakan .

--------