Title: RE: H-Net* ADAKAH ERRA FAZIRA MENJADIKAN UMNO GLAMOUR SEMULA?

Assalamualaikum..
Pendapat saudara berkemungkinan menjadi kenyataan, juga ada kemungkinan perkara
sebaliknya berlaku. Bagi saya, usaha untuk mendapatkan sesuatu adalah hak manusia.
Sebagai seorang yang ingin mengecapi sesuatu, kita mesti berusaha. Cumanya, kita
tidak boleh lupa bahawa usaha hanyalah ibarat alat. Yang menentukan kejayaan
adalah Allah. Kadang-kadang usaha kita nampak pada zahirnya praktikal dan
promising, namun tidak semestinya ia berhasil. Allah menentukan segalanya Jika
kita sedar bahawa yang memberikan adalah Allah, maka usaha kita perlulah jenis usaha
yang tidak menempah kemurkaan Allah. Kalau kita usaha dan usaha kita tidak bercanggah
dengan Islam, namun, masih tidak mencapai apa yang dihajati, mungkin itu yang
baik untuk kita. Allah mengetahui apa yang kita tidak ketahui. Begitulah juga
sebaliknya, jangan hairan terhadap orang yg. berusaha dengan cara yang tidak diredhoi
Allah tetapi memperolehi apa yang dihajati. Zahirnya ia nampak berjaya, akan tetapi
tuhan sahaja yang tahu implikasi yang bakal timbul di kemudian hari hasil kejayaan
yang mereka perolehi sekarang.
Pendekata, kejayaan yang kita inginkan hari ini mungkin lebih baik untuk kita kecapi
di masa hadapan, bukannya sekarang. Begitu juga kejayaan musuh kita sekarang mungkin
baik untuk kita sekarang. Hanya Allah yang tahu.

Yang penting sekali, kenali batas-batas Allah dan peliharalah diri agar tak terkeluar
dari landasan.

Sekian adanya.