hola a tots,

tinc un disc dur que ha deixat de funcionar, pel que sembla per una
apagada incorrecta del pc, o una pujada de tensió (jo no era a casa
aquell dia, i això és el que m'explica el meu pare). el cas és que no
funciona...

el disc dur (el model, el tamany, etc...) és reconegut per la bios del
pc on estava muntat originalment (un Dell dimension 4300) i per
almenys un altre pc genèric, però quan intento accedir-hi no ho
aconsegueixo.

si intento arrencar-lo (fins i tot quan, com he dit, la bios del pc el
"veu") és com si no hi fos. si arrenco algun sistema des d'un altre
dispositiu i després intento accedir al disc fet malbé tampoc puc: he
provat dues coses:

1) arrencar amb la catix 1.1, llavors em munta altres discs durs del
pc, però es deixa el que a mi més m'interessaria que muntés...
2) arrencar un windows xp des d'un altre disc dur i mirar, allà a
l'eina aquella que et permet administrar els dispositiu i tal, però el
disc no consta com a connectat enlloc, simplement ni apareix.

repeteixo, tot això passa amb la bios reconeixent el disc amb els seus
paràmetres correctes (trigant de vegades una mica més de l'habitual,
això sí).

bé, res més per ara. si algú té alguna suggerència per provar, o sap
d'alguna manera de recuperar les dades (més que no pas el disc...) li
estaria eternament agraït :).

a reveure! bon cap de setmana!

--
PauCas