I ara què vols que fem, que iniciem un debat de si són més bones les
proves d'un o de l'altre?

Perquè a veure, tu envies un mail a la llista, hi ha 3 o 4 respostes,
i al cap d'uns dies, insisteixes que mirem allò. I quan et dic la meva
opinió (que te la repeteixo, m'importa poquíssim d'on fos en Colom,
només això, no calien 300 línies, però bueno) respons amb una mala
llet de la hòstia (no, ja sé que no és mala llet, només que t'he
malinterpretat). Llavors que vols que fàci? Que no respongui el teu
mail??? Però si estaves demanant a crits (enviant 2 cops el mail) que
et responguéssim!!

Més, la descoberta no és un mèrit sinó una vergonya. Aquella gent
haguéssin estat molt més feliços si en lloc dels espanyols (o
catalans) hagués estat qualsevol altre el que els hagués descobert.
Ara potser no estarien com estan.

Per últim... no he dit que la història no fos important, sinó que tinc
un ordre de preferencia. Perquè enlloc de mirar de convencer a tothom
que Colom era català (ho fos o no, la història ha seguit el seu curs)
no mirem perquè els països que va descobrir estan en la puta misèria?
Si era català... queda clar que és culpa dels catalans (d'un català)
que ho estiguin, perquè ell fou qui ho va iniciar. Perquè no comencem
per creure'ns la teoria i demanar perdó a tot un continent per
haver-los arruinat?

I res més, pots contestar amb 300 línies, o pots fer-ho en menys. Tu tries :)

p.d. jo t'he parlat de "buen rollito"? estimat Eduard, llegeix,
llegeix, que jo ni ho he nombrat això.
p.d.2. només cercar això de colom català al google em surt el link a
la wikipedia en castellà, on diu "También hay quienes sostienen que es
posible que fuese portugués, castellano, catalán, mallorquín, gallego
o ibicenco, a veces justificando sus teorías con documentos totalmente
falsificados y fraguados."
(http://es.wikipedia.org/wiki/Cristóbal_Colón) Perquè no em puc creure
aquesta versió?

À.