Hola!

El 1989 la trentena d'estats signants del Protocol de Montreal sobre
substancies que redueixen la capa d'ozó van adoptar a Hèlsinki l'acord
d'eliminar totalment els CFC i halogenats abans del 2000. La indústria
química va buscar substitutius, proposant els Hidro-CFC (HCFC) i el bromur
de metil. Tot i això, aquests productes també són qüestionats en àmbits
científics i ecologistes (el que no sé és si han sortir altres alternatives
als CFC)

Aquí hi ha una cronologia:

http://www.xtec.es/aulanet/ud/ciencies/atmosfera/crono_ozo.htm

I aquí fan referència al problema dels HCFC i del bromur de metil:

http://www.portalforestal.com/medioAmbiente/ozono.asp

Alguns fragments:

"Otra cuestión a considerar es que los HCFC, aunque destruyen menos
moléculas de ozono, lo hacen con mayor rapidez".

"Los HCFC y HFC son sospechosos de causar, asimismo, daños en la vegetación"

Si a la llista hi ha algun químic ens podrà donar millors pistes sobre el
tema.

Salut i bona navegació!

Toni Dalmau, periodista
L'Absurd Diari (http://www.absurddiari.com)
Notícies surrealistes, insòlites i sorprenents

has notified the sender that this message has been received.