Hola!

Al meu entendre, els blocs i les llistes són dos formats totalment diferents. El bloc és més reflexiu, més lent, més personal i més permanent. La llista, en canvi, és més espontània, més ràpida, més participativa i més fugissera.

Un format no té perquè eliminar a l'altre (com, per exemple, tampoc ho ha fet la TV respecte a la ràdio, ni el correu instantani respecte al correu electrònic normal).

En aquest mateix fil, en Carles Pina deia, citant a en Linus Torvalds, el següent:

"En un mail es necessita certa "energia" per començar a escriure, organitzar les idees,exposar, etc. que en un xat o presencial no sol caldre, amb la qual cosa s'entra en discussions no útils, sense argumentacions, etc."

Doncs bé, jo crec que per tirar endavant un bloc amb una mica de cara i ulls encara cal més "energia" que per escriure un mail. El bloc té un caràcter més durador que el correu i això fa que el procés d'elaboració sigui més llarg i reflexiu.

De tota manera, els dos formats poden ser complementaris. Jo, per exemple, el que faig és intentar compaginar el meu bloc amb la llista i fins i tot amb la meva web. Quan escrit un post al Diari de l'Absurd a vegades parteixo d'alguna història sorprenent penjada a L'Absurd Diari i a continuació envio a la llista un mail on explico l'argumentació central i afegeixo l'enllaç cap al bloc. Al mateix temps, com heu vist alguna vegada, demano permís a la gent que participa en el fill de la llista per penjar les seves respostes com un comentari més en el bloc. D'aquesta manera s'aconsegueix una retroalimentació que no perjudica ni a la llista ni al bloc.

O, al menys, a mi m'ho sembla.

Vinga, salut i bona navegació!

Toni Dalmau, periodista
L'Absurd Diari (http://www.absurddiari.com)
Notícies surrealistes, insòlites i sorprenents
Blog Diari de l'Absurd (http://absurddiari.blogspot.com)
Una mirada crítica a l'actualitat

En/na Pere Castells ha escrit:
(aquest correu el vaig escriure al Setembre, finalment no el vaig enviar ... Vaig pensar que podria crear mal rotllo i ho vaig deixar córrer ... aquest dies he vist que el nivell de correspondència a la llista a baixat molt ... no se si aquesta es la causa però potser ... en fi, que el debat està servit i continua).

............ 12 de Setembre de 2005 ......

Hola companys:

Tens raó en lo que dius Xavi ... pensaments, raonaments que a vegades son bons compartir-los, es queden en l'intimidat d'un bloc .... no els estic criticant ... al contrari, hi han de molt i molt bons. Ja he dit que potser un dia d'aquest m'animo i faig una prova .... però si la llista ha de servir només per fer consultes anem arreglats .... A vegades, alguns, no han escrit res i ens ha enviat al seu bloc directament perquè ho llegim allà (quant no costa res copiar i pegar), fins hi tot sense dir-nos de que anava el tema ... com contestem?, com ho comentem?, dient: allò que poses al teu bloc, bla-bla-bla ? o directament al seu bloc?. A vegades fins hi tot he pensat que es pretenien visites i prou (digueu-me malpensat).

He pensat fer-ne un (ara no que tinc lio) i copiar allà el que escric .. però passant-ho sencer a la llista (a pesar de que fem una "enciclopèdia" tipus Corin Tellado) .... ei, que tiren amb bala els companys ;-)) .... aquesta me l'ha apunto. :-)))

Per cert, n'he llegit un avui, d'un de la llista, amb un escrit excel·lent ... ha estat de casualitat ... es una llàstima que no els puguem gaudir ... que ens fa potser vergonya "despullar-nos"? ... perque escriure es una mica això, i no tothom esta disposat de fer-ho en públic ... i no oblidem una cosa, tots som humans ... tots. (Ei, que ho dic de bon rotllo).

Per mi la llista es com estar a una plaça de qualsevol poble o ciutat. On s'entra i surt gent del barri. Un dia, fa anys, vaig canviar de barri i em vaig acostar a la plaça del poble, casi em foten fora el primer dia, allò que vaig entrar amb mal peu. Mica en mica ens vam conèixer ..... entre nosaltres uns et cauen millors que d'altres, amb uns xerres mes que amb d'altres, i a l'inversa. Es la part humana. Però sempre te algo molt bo .... sempre hi ha algú per petar-la !!! a qualsevol hora, qualsevol dia sempre hi ha algú, mai estem sols. Diem les nostres xorrades, els teus discursos, els meus totxos .... i d'altres diuen els seus.

Però que passaria si tots ens quedem a casa? (diga-li casa, diga-li blog) .. cadascú a la seva, que fem, visitar-nos? .... si, però .... i si un dia te'n canses perquè no venen a la teva? o .... canvies de casa i dius ... on son ara? i no han deixat ni el telèfon .... m'explico? Seria una llàstima, el capital humà d'aquesta plaça es molt gran ... fins hi tot es pot dir que hem crescut durant uns anys junts ... deixem les portes obertes, no tanqueu amb clau la porta, trèieu les cadires fora i prenem la fresca tots plegats xerrant i posant a parir al Morales de torn. (M'ha fet recordat aquella frase, canviada, de "contra Aznar s'escriu millor").

Per això he pensant obrir aquest petit debat .... per saber que opinem tots .. ja veurem quants escriuen ... volia escriure una altra cosa, però fins hi tot fa cosa, allò de sentir-se sol i parlar amb la paret ... potser son temes que no interessen, pos que n'obrin d'altres ....

La llista no morirà, almenys per la meva part, però a vegades .... no se, penso que em foto pesat, cansa .... (ei, que no ho dic perque algú salti a fotre la pilota, quedi clar) coi, ja m'enteneu el que vull dir ... he tornat de dinar amb l'idea de parlar de la justícia (son les meves dèries i neures) .. potser un altre dia ....

Es un comentari per reflexionar i potser per preguntar cap on va la xarxa i les seves utilitats (he aprofitat per escoltar ara el programa de radio del dissabte). Que ens prepara el futur? cap a on anem? molta comunicació però de que? realment ens estem comunicant? .. penso que si, però sempre hi ha un però.

Be, plego ... fins demà

P.D.: Ei que si voleu parlar d'una altra cosa .... vosaltres direu, per mi cap problema.