Compra dues targes ethernet (son molt barates) i prova, és molt possible que
siguin les targes. Son molt sensibles...

Pol M.

-----Mensaje original-----
De: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] En nombre de Alfons Dolsa
Enviado el: dimarts, 4 / juliol / 2006 08:40
Para: llista@internauta.net
Asunto: [Internauta] Ningu sap que passa

Hello ,

Fa dies que em barallo amb una xarxa que tinc instal.ada al  museu.
Son dos PC connectats per cable a un modem router i  un wireless (el
portatil). Hi ha una impressora conectada al router que funciona be.
Des del portatil introdueixo la IP i m'apareix l'informe complet.
Un dia al mati, a la nit hi havia hagut un festival de llams i trons, els de
cable no aconseguien connectar-se. Aparexia un missatge "cable de red
desconectado". Els dos PC igual.
No es facil que fos problema d'alguna sobrecarrega ja que tinc instal.lat un
protector de sobrecarregues (a 1200 m/a les tempestes poden ser importants)
En canvi el portati amb wireless funciona i navega per Internet sense
problemes.
Vaig detectar que s'havien perdut les configuracions TCP/IP de les dues
targes del PC. Les vaig configurar i res de res.
Vaig agafar un dels dos cables que surten del router i el vaig connectar a
un connector lliure (un pont). les llums de les dues lan es van encendre.
Això em demostra que els cables estan be.
He canviat d'eslot les targes ethernet, he introduit els parametres de
TCP/IP i em dona el mateix missatges de que el cable no esta conectat.
Es a dir que pel que sembla no es problema de cable. Penso que tampoc de
tarja ja que els PC les detecten correctament.
He consultat a Telefonica (els parametres son els que em van dir ells a
l'instal.lar l'ADSL) i no han sabut donar explicació.
He desactivat el Firewall, per si fos alguna cosa mal configurada i res de
res.
Algu te idea de que pot estar passant ?
La xarxa funcionava perfectament. No arribo a entendre que una sobrecarrega,
malgrat el protector, pogues espatllar les dues targes i res mes. I suposo
que si estiguessin espatllades el sistema no les detectaria.

*--\      /--*           Alfons G. Dolsa
|____\@@/____| Museu de les Papallones de Catalunya
 \ Ç  ##  Ç /     http://www.papallones.net