Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,

Sedikit pembetulan : bukan pembunuhan Yazid, tapi pembunuhan Syaddina Hussain,
maaf atas kesilapan ketik . Ini tulisan saya yang sebenarnya

Apa
yang saya lihat adalah bagaimana penulis yang telah cuba membina satu
persepsi baru tentang pembunuhan Sayiddina Husain di Karbala. Apa yang
kita kena lihat adalah siapakah pembunuhnya bukan menunding jari secara
zhan kepada kata-kata atau komen dari Ibnu Abbas atau sebagainya.

Siapakah
pembunuhnya? Adakah dari kalangan orang mereka sendiri atau memang dari
tentera Yazid? Jangan kaburkan fakta sejarah dengan mengemukakan
andaian atau komen balas orang lain terhadap pemergian Syaidina Husain ke
Karbala. Ini tidak memberikan fakta yang jelas kepada kita bahawa Syaidin Hussin
dibunuh oleh orang 'Syiah' sendiri. Elakkan dari mereka-reka cerita
yang bukan-bukan terutamanya sejarah, sejarah adalah sebuah catatan
peristiwa yang telah berlaku jadi jujurlah dalam menceritakannnya
walaupun pahit

Saya menulis ini tidak ada kaitan dengan Syiah
dan saya bukan orang syiah, tapi cara pembuktian yang saudara tulis
banyak salah. Walaupun Syiah anda katakan salah ini bukan bermakna kita
boleh mereka-reka sejarah baru tentang kewafatan cucunda Nabi SAW.

Sekian wassalam

Sesuatu yang pasti dan Pasti dilalui adalah
Kematian. Setiap patah perkataan yang kita tulis
Ada yang menghisabnya.

Ahmus

[...]

atau komen balas orang lain terhadap pemergian Yazid di Karbala. Ini tidak
memberikan fakta yang jelas kepada kita bahawa Yazid dibunuh oleh orang 'Syiah'