Pak Ananto, apa Abu nawas itu adiknya Rasulullah?
Atau mungkin termasuk salah satu dari Sahabat Nabi?
Apa ada keterangan dari Hadits atau Atsar mengenai amalan itu?

Kalau memang iya, insya allah saya akan ikut mengamalkan amalan Abu
Nawas.

--- In keluarga-islam@yahoogroups.com, Ananto <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:

> [...]
>
> suka dengan amalan abu nawas, dibilang kurang suka ajaran kanjeng
nabi...
> suka dengan kakaknya, dibilang kurang suka pada adeknya...
> suka kepada emak, dibilang kurang suka pada bapaknya...
>
> bukan begitu jeng...
> dengan abu nawas suka...
> dengan abu akhmad, suka...
> dengan kanjeng nabi, lebih suka...
>
> satu satu, aku sayang ibu...
> dua dua, juga sayang ayah...
> tiga tiga, sayang adek kaka...
> satu dua tiga... sayang semuanya...
>
> masih ingat lagu yg romantis itu kan? hehehe..:))

adziimi ...

Surga?

Subhanahu
amalkanlah ilmu itu