From: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] On Behalf Of Martin Kuba
Sent: Thursday, May 04, 2006 3:45 PM
To: Java
Subject: Re: root certifikat

Mno, oba pletete dohromady autentizaci s autorizaci. Autentizace zjisti, kdo to
je, a autorizace, zda neco muze delat. Sebrat uzivateli certifikat, aby nekam
nemohl, je nevhodne spojovani autentizace s autorizaci.
Ten uzivatel se certifikatem muze porad prokazovat, dokud je to on, ale
autorizace by nemela dovolit, aby neco delal.

Z realneho sveta - obcansky prukaz je autentizacni vec, kdyz mi jej nekdo
ukaze, tak vim, kdo to je. Ale jeste nevim jestli je to padouch nebo hrdina,
tj. autorizacni informaci, a jestli mu muzu pujcit svoji kolobezku nebo
mercedes.

Sebrat nekomu obcanku, kdyz je to padouch, je nemistne.
Proto jim ani neberte  certifikaty.

Makub

Michal Palička wrote:
> Dobry den,
>
> domnivam se, ze na reseni vami popsane situace slouzi tzv. Certificate
> Revocation List (CRL).
>
> Rekl bych, ze to, co navrhujete/popisujete, jde trochu proti podstate
> fungovani certifikatu a jejich hierarchii.
>
> Btw. toho admina bych nechal jeste zit... :-)
>
> mp.

Supercomputing Center Brno             Martin Kuba
Institute of Computer Science    email: [EMAIL PROTECTED]
Masaryk University             http://www.ics.muni.cz/~makub/
Botanicka 68a, 60200 Brno, CZ     mobil: +420-603-533775