Hoihoi!

> Ik versta volledig jullie standpunten tov linux vs. microsoft
> maar vrees een beetje dat het enkel werken met linux een probleem zou kunnen
> geven omtrent de drempel van ANSII

Onze 'zusjes' ASCII, PUSCII e.v.a. zijn ook zo begonnen, en in de
praktijk is gebleken dat dit geen problemen opleverd. Zelf ben ik ook
vrijwilliger geweest bij PUSCII, nu dus bij ANSII, en in de praktijk is
gebleken dat mensen die niet veel verstand hebben van computers, al niet
eens door hebben dat wij Linux gebruiken in plaats van Windows, laat
staan dat het problemen oplevert. De stelling "Linux is moejluk" is ook
een stelling die ik al dik anderhalf jaar met een groot genoegen naar
het land der fabelen verwijs: Linux is allang niet moeilijk meer en
iedereen die met een toetsenbord en een muis overweg kan, kan Linux
gebruiken. Daarbij komt nog dat de computers die in ANSII staan bedoeld
zijn om op internet rond te surfen, te chatten of mail mee te lezen. Om
internet rond te surfen gebruiken wij Netscape, die je opstart door op
het Netscape-icoontje te klikken. Ik zie niet in wat voor problemen
daarmee op kunnen lopen.
Linux-cursussen zijn inderdaad wel een goed idee. Zodra ANSII genoeg
aktieve vrijwilligers heeft kan daar wellicht over gesproken worden. Ik
stem bij deze in elk geval alvast voor. :)
ANSII is er trouwens niet alleen voor de mensen die thuis geen internet
hebben. Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom iemand die thuis wel
internet heeft, toch naar ANSII zou komen. Bijvoorbeeld:
- Omdat thuis erg ver weg is (zo wil ik bijvoorbeeld proberen ook
tijdens D14 open te zijn)
- Omdat je thuis wellicht geen CD brander of printer hebt en wij wel
- Omdat je in ANSII geen telefoontikken betaald ;)
- Omdat de kraakbewegingen ook op internet aktief zijn (bijvoorbeeld op
het IRCnet kanaal #squat) en je die mensen ook wel eens IRL wil
tegenkomen, wat mogelijk is in ANSII (of een andere vrije internet
werkplaats dat wellicht dichter in de buurt is)

> ik vrees dat dit voorstel op principiele bezwaren gaat stuiten

Inderdaad. :) ANSII is een vrije internet werkplaats, vrij van onder
andere kapitalisme en monopolie, en dus daarom ook vrij van Micro$oft.

> veel succes in ieder geval (ik woon te ver van antwerpen om mee te helpen,
> misschien spring ik ooit wel es binnen)

Je kunt je ook aanmelden voor de ANSII mailinglist (bij mij), om zo toch
op de hoogte te blijven en mee te praten over het reilen en zeilen van
ANSII.

Groetsels,
Peter.

ps, Joeri, staat jouw systeemklok niet toevallig nog een dagje achter?
:p

--
Don't upgrade to Windows XP
You better get LINUX for free!