On Sun, 9 Apr 2006 16:45:16 +0200
Kosa Attila <[EMAIL PROTECTED]> írta:

> Nem igazan vilagos, hogy miert akarod linkelni.

> Szerintem a LaTeX kivalo erre a feladatra (is).

A LaTeX-et nem ismerem, de ha tényleg jó akkor OK!

Pontosítsunk:

A feladat az, hogy előállítok egy sémát, hogy egy bizonyos nyomtatványon
itt meg ott ilyen olyan fix szövegek, és képek vannak, máshol meg
"dinamikus" mezők. Gondolj pl. egy megrendelőlapra. Ezt egy
(rajzoló)programot felhasználva kézzel szépen megtervezem. (A5-ös lap,
ennyi, annyi centi) Amikor a felhasználói programnak (pl.:
raktárkezelő) nyomtatni kell, akkor feldolgozza ezt az oldalt leíró
fájlt, és ami fix azt kinyomtatja oda ahová előírtam, ami meg dinamikus
azt meg kitölti pl a rendelt alkatrész adataival.

Tehát a példa kedvéért egy raktárkezelőben az adott beszállító által
használt megrendelőlap képe nincs a programba égetve, hanem egy ilyen
séma írja le. Így amikor a beszállítók közé egy újabb cég kerül,
természetesen egy újabb formanyomtatvánnyal (a sajátjával) akkor
programozási munka nélkül csak a rajzprogrammal elő tudjam azt állítani.
Ehhez kell, hogy a rajzba el lehessen helyezni olyan azonosítókat (tehát
bizonyos rajzelemeket el kell tudni nevezni) ami alapján a példában
szereplő raktárkezelő felismeri, hogy ide vonalkódot, oda dátumot, amoda
darabszámot, máshova meg a kiállító ügyintéző nevét kell írni. Más
formanyomtatványon kell pl. a Bernertől csavart rendelni, másfajtával
mondjuk a Castroltól kenőanyagot. Ne kelljen ehhez programozói munka,
hanem egy leírás birtokában a felhasználó tervezhesse/változtathassa meg
azt. Hogy a példánál maradjunk, nem akarok egy raktárkezelőbe még saját
rajzolóprogramot fejleszteni.

Hogy a kérdésedre válaszoljak végre, azért akartam linkelni, hogy a
raktárkezelő felismerje a rajzprogram formátumát, valami API-n
keresztül. Ne nekem kelljen kézzel visszafejteni/fércelni az
elkészített sémafilet, hanem legyen egy API amivel értelmezhetem.

Zs.

 --
A humor az elme mindennapos tisztálkodása.