Kosa Attila <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Mitol streaming a streaming? :) Szerintem a scsi-t ilyen

attol, hogy "folyamatosan" olvasol, "egymas utani" blokkokat, nem pedig
"osszevissza". Azert ez nem ilyen sarkos, nehanyszor tiz "stream-et" meg
eleg jol tud egy modern diszk+vezerlo (es/vagy az oprendszer)
optimalizalni.

> teruleten biztosan nem veri meg a sata, mert a sata megfogja a
> processzort is, mig a scsi (vagy raid) vezerlo fogadja a

ezt mire alapozod? Egy modern, NCQ-kepes SATA diszk (es vezerlo) es jo
kernel (es VM-beallitasok) amugy csodakra kepesek.

FYI amugy vannak nagyon komoly RAID vezerlok SATA diszkekhez is.

A kerdes nem az volt, hogy "megveri-e" hanem hogy "jo-e". Jo, annyira,
hogy ne erje meg scsi-t (SAS-t, ugye, manapsag) venni, szerintem.

> processzor utasitasait, nem kell varnia a processzornak a
> valaszra. Es szerintem 300 processz eseten mar nagy
> valoszinuseggel ugralnia kell a fejnek a diszkekben.

300 az mar hatareset, en 100 alatti streamrol beszeltem kicsivel
korabban, mint okolszabaly. (Bar ha iras nincs, 300-an  (vagy ezren)
olvasnak, azzal meg lehetne valamit kezdeni.)

> erdekes dolgot, amelyek gyorsithatjak a diszkek elereset a cache
> hasznalataval, csak vigyazni kell nemelyikkel, mert aramszunet

Az olvasason (en ugy vettem ki az eredeti felvetesbol, hogy ezzel van a
gond) a cache nem sokat fog segiteni, leven nagy file-ok es nagy
forgalom - keves valoszinuseggel lesz benne a cache-ben, amit
legkozelebb ker a gep.

> eseten elofordulhat, hogy peldaul nem minden irodik ki a
> cache-bol (ezert szokott elem lenni a komolyabb vezerlokon).

amin van (bekapcsolt) write cache, es nincs akksi, az eletveszelyes. De
ez a megjegyzes jelen esetben igaz, de nem relevans.

> A fajlrendszer is befolyasolhatja a sebesseget. Lehet mindenfele

igy igaz.

> teszteket talalni a neten, de en ilyen meretnel mindenkeppen
> sajat teszteket is csinalnek (ami nem feltetlenul egyszeru).

mint irta a kollega, ezen a gepen nem tud tesztelni, de majd osszerak
egy masikat. Varjuk az eredmenyet.

raas
--
Those who say it cannot be done should not interrupt the person doing it.
                                                   -- Chinese proverb