Gabor HALASZ wrote:

> Dehogynem kell, -S vagy --socket-name kulonben a unix socket kapcsoloja :)
> Az, hogy a localhost naluk special word es nem a 127.0.0.1 neve, csak a
> doksi melyen van valahol.

hiaba adsz neki -S -sel unix socketet, ha -h 127.0.0.1-et irsz, akkoris
TCP-n fog menni... :)
szoval ha -h localhost van akkor _tuti_ a unix socket, ha -h 127.0.0.1
akkor _tuti_ TCP

na, ezert nem kell az "is" :)

en meg anno megszivtam ezt amikor egy webszervert jail-ba koltoztettem,
az ugyfel php kodjaiban mindenhol "localhost"-ra csatlakoztak, es ha a
fejem tetejere alltam, akkor se tudtam neki elmagyarazni, hogy TCP-n
kapcsolodjon...

na, akkor olvastam valahol, hogy ezt az "ugyfelek megsegitesere"
talaltak ki, hogy nehogy valaki mar a localhoston TCP-vel akarjon
kommunikalni, mert a "programozok" nagyresze nemfigyel erre oda, es a
TCP-n torteno kommunikacio teljesitmenycsokkenest okoz ugyebar...

szoval gondolkodnak helyettunk...

peace :)