On Wed, Jul 08, 2015 at 09:40:15AM +0200, Attila Halász wrote:

> Nem biztos, hogy jófelől közelítem meg, de az mv:
> https://en.wikipedia.org/wiki/Mv
>
> azaz egy fájlrendszeren belül az mv, vagy a rename syscall-al csak
> átnevezi, vagy ha a rendszer nem támogatja, átlinkeli, s a linket
> törli (nem soft link). Ezért nem fog a fájl újra létrejönni, mint a cp
> esetén. Ha sambával nem tudod kierőltetni, teheted más fájlrendszerre
> a könyvtárakat, tudom, sok könyvtár esetén overhead.

Sajnos a sambat nem tudtam ravenni, hogy megoldja a kerdest. De
az, ha kulon particiora teszem az egyes konyvtarakat, megoldast
jelent, kiprobaltam, mukodik.

Egy masik megoldas az lehet, ha a userek elsodleges csoportja egy
olyan csoport, amelyben minden user benne van, es az egyes
konyvtarakrol levesszuk a setgid bitet. Csak a legfelso szintu
konyvtarak kerulnek az egyes csoportok tulajdonaba, az alattuk
levo osszes fajl es konyvtar csoportja az elsodleges csoport
legyen. Ekkor is csak a megfelelo csoport tagjai tudnak belepni
az egyes konyvtarakba, es barmit mozgatnak at barhova, a kozos
csoport miatt mindenki el fogja tudni erni.

--
                Udvozlettel
                                    Zsiga