Sziasztok!

Elnézést, azt hittem válaszoltam, de valami hülyeség miatt nem ment ki
a levél.
Mindenkinek köszi a segítséget.

Zs.

> Sziasztok!
On Mon, 4 Jul 2016 22:22:19 +0200
Gádori Zsolt <gadori...@gmail.com> wrote:

> Sziasztok!
>
> Az volna a feladat, hogy megnyissak egy socketet raspi-n.

Szóval, megvan a megoldás.

Minden doksi a /dev/ttyAMA0 eszközt jelzi a soros vonalnak.
crw-rw---- 1 root dialout 204, 64 júl    5 22:01 /dev/ttyAMA0

A pi user gyárilag tagja a dialout csoportnak, így a helyzet csábító, de
kialakult történetet már ismerjük.

Emellett létezett a /dev/ttyS0 eszköz is amiről senki nem beszélt, és:
crw--w---- 1 root tty       4, 64 júl    5 22:06 /dev/ttyS0

A pi user nem tagja a tty csoportnak. Lesz-ami-lesz alapon felvettem
ebbe a csoportba, majd beállítottam a fenti eszközt:
crw-rw---- 1 root tty       4, 64 júl    5 22:06 /dev/ttyS0

és láss csodát egyes terminál:
socat TCP4-LISTEN:65534 /dev/ttyS0,raw,echo=0,b2400,csize=3,cstopb=1

majd másik terminálon:
pi@raspberrypi:~ $ telnet 127.0.0.1 65534
Trying 127.0.0.1...
Connected to 127.0.0.1.
Escape character is '^]'.
876868768
oiuouo

és a begépelt karakterek megjelennek a szkópon mint négyszögjel.

Remélem a történet itt lezárul, és nem vár még meglepetés a témában,
mert létszám felett vagyok most ezzel a dologgal. :-)

üdv, és kösz:
--
Gádori Zsolt <gadori...@gmail.com>