On Sat, Dec 31, 2016 at 10:20:49AM +0100, Szima Gábor wrote:

> Régebbi BT878/848 PCI kártyákat áttettem egy GA-B150M-D3H alaplapba: a kép
> össze-vissza ugrál, akadozik. 40-200ms-enként érkeznek a frame-ek, amelyek
> nem folyamatosak, hanem előre-hátra ugranak az időben 5-10 képkockát
> (elvileg 26 frame-et tud map-elni, ebből 4-et használok - V4L2_MEMORY_MMAP).
> Sorrenben kapom a buffer indexeket, nem itt lesz a gond.
> Az összes BT mindenféle régebbi/újabb (3-6 éves) alaplapban tökéletesen
> működik (ugyanazon a kernel verzión).
>
> Találkoztatok már hasonlóval?

Nem - már egy ideje nem láttam valódi PCI kártyát :-) Két tipp:

- A B150 chipset már nem támogat natívan PCI-t, igy a PCI slot-ok egy
  PCI-to-PCIe bridge chipre vannak rákötve. A manual bölcsen hallgat a
  bridge típusáról, de van rá esély, hogy nem szeretik egymást a
  BT878-cal. Mivel a B150 alapvetően a legolcsóbb irodai PC kategóriát
  célozza, jó eséllyel a PCI bridge sem egy top-of-the-line modell.

- A B150 chipset nincs eleresztve PCIe vonalakkal, mondhatni kevés van
  belőle. A manual megint hallgat arról, hogy melyik PCIe eszköz
  (beleértve nem csak a PCIe slotokat, hanem az USB3-at, M.2-t, SATA
  Expresst, stb. is) csatlakozik közvetlenül a CPU-ra, és melyik a
  chipset-re, ill. hogy a PCI bridge hogyan csatlakozik bárhova is.
  Próbálj minden mást lehúzni/BIOS-ban letiltani, hátha valamilyen
  ütközés van. Bár ütközés esetén inkább azt várná az ember, hogy
  egyáltalán nem működik az eszköz, de ki tudja...

Gábor