Sziasztok!

Mindenki válaszát köszönöm!

Eredeti, hozzá adott tápegységgel használom a Raspberry Pi-t (amit
rpibolt.hu oldalon hozzá adnak). A frissítéseket nem tudom már
visszakövetni, de aznap, amikor ez történt, nem volt frissítés (kézzel
szoktam). Miután ez történt, utána tettem fel a frissítéseket. Úgy
kezdődött az egész hibajelenség, hogy induláskor normálisan
felcsatolta, majd közölte az ls parancs, hogy könyvtár nem olvasható
(vagy valami ilyesmit), onnantól kezdve soha többet nem volt hajlandó
felcsatolni.
Javaslat volt, hogy cseréljem ki a Micro-SD kártyát. Kicseréltem egy
új, original-ra (amit hozzá vásároltam), azóta a HDD-t nem is látja.
:-) Bár gondolom: nincs összefüggés. :-)
Egy USB hangkártya mindig is csatlakoztatva volt hozzá, de hónapok óta
semmiféle probléma sem volt vele a kezdetektől, de most azt is
lehúztam, HDD-t így se látja.
Ezelőtt, ha nem is volt képes felcsatolni a HDD-t, ha kiadtam egy "dd
if=/dev/sda of=/dev/null bs=16M" parancsot, az hibátlanul lefutott,
tehát végigolvasta.
Táp nélkül használtam mindig is (táp nélküli sima USB ház), sose volt
probléma. A Raspberry Pi saját tápkábele nem cserélhető, a külső
házhoz pedig nem csatlakoztatható táp.

Üdv Mindenkinek: Csaba