Andreas Davour skrev:
> Gillade inte Xach den? Den verkar lite udda i sitt fokus på macros,
> men det brukar ju vara det får går igång på så varför inte.

Nej, det verkade han inte göra:
http://www.reddit.com/r/programming/comments/6kc4p/new_book_about_common_lisp_let_over_lambda/c043ego

Men efter att även jag nästan har läst samma två kapitel som Xach, kan
jag inte säga att jag tycker att det är någon allvarlig kritik.

> Låt höra vad du får för intryck av läsningen!

Första kapitlet fullkomligen stinker av självbelåten Lispprogrammerare
(smug Lisp weenie).  Men personligen är det en arom jag inte har så
mycket emot. :-)

Andra kapitlet verkar mest vara en grundkurs i lexikal synlighet
(lexical scope) och förslutningar (closures).

Ser mycket fram emot kapitlet om Forth.  Detta språk har några kanske
överraskande likheter med Lisp, men en hel del unika aspekter i sin
filosofi.  Kan rekommendera boken "Thinking Forth" om man vill lära
sig mer.