Tack för kvällens begivenhet!

Jag droppade några namn på saker jag tycker är coola:

- par-edit - skriv aldrig mer ett obalanserat uttryck i Emacs.
http://www.emacswiki.org/emacs/ParEdit

- core.async - CPS-baserat bibliotek för Clojure. Roligt att liksom kunna
stoppa in saker i funktioner medan de kör, skrev ett blogginlägg för ett
hello-world-artat use-case
http://multimethods.blogspot.se/2013/07/coreasync-for-super-simple-user.html

- X-10, ett språk och kompilator som är väldigt bra på prestanda. Har
hittat effektivare versioner av en massa tidigare handoptimerad kod för
codecs och sånt. http://x10-lang.org

- Leiningen. Ska man börja med Clojure är det helt meningslöst att inte
använda Leiningen, som wrappar en massa maven-pakethantering, test-saker
och sånt.
http://leiningen.org/

- Design by contracts, core.contracts. Jag gillar väldigt mycket att kunna
skriva testfall isch kring mina funktionsdefinitioner. Det bör förstås
kombineras med separata testfall, men :pre- och :post-conditions körs ju
liksom hela tiden. https://github.com/clojure/core.contracts

I övrigt vill jag lära mig allt om DSP-programmering och maskininlärning.
Om någon har en Lisp för att interfaca mot jackd (Linux) eller Core Audio
på Mac OS X (antagligen vilken common lisp som helst) så säg till! Jag är
irriterande clueless vad gäller icke-JVM-världen, helt i onödan.

/Linus