> Har funderat på om det finns ett riktigt bra sätt att skapa strängar
> innehållande t.ex. Javascriptkod utifrån en datastruktur? Tänkte leka med
> att översätta nåt i stil med:
> '(function theName (arg1 arg2)
>         (+ arg1 arg2))
>
> till strängen:
> "function theName(arg1, arg2) { return arg1 + arg2; }"
>
> Det blir lätt (format )-galore, men det kanske är ett bra sätt trots allt?
> Mvh, Tommy

Om jag förstår ditt exempel rätt så vill du applicera JavaScript-kunskap på
datastrukturen för att producera strängen? Du borde kunna, t ex ladda
respektive intressant symbol med en funktion som expanderar till
Javascript-kod när man traverserar den men det är nog en del jobb att reda
ut för att få till "läsbar" Javascript.

Lite beroende på vad du ska använda din CL->JS transformer till och med
risk för att jag missupfattat syftet så skulle jag föreslå att du tittar på
JSCL.

Se: http://davazp.net/jscl/jscl.html och https://github.com/davazp/jscl

Det är en CL till JavaScript-kompilator och borde åtminstone kunna ge lite
tips och inspiration om inte annat.

Mvh
Johan Lindberg
jo...@pulp.se