Ahoj,

do LibreOffice se nám dostává nová možnost, jak spravovat rozšíření, a proto bych se rád domluvil na terminologii.

Aktuálně máme:
* Extensions (rozšíření spravovaná v Nástroje - Správce rozšíření) - česky jako Rozšíření
* Add-ins (rozšíření pro Calc) - česky jako Doplňky
* Add-ons (naprogramovaná rozšíření) - česky jako Rozšíření, ale také jako Doplňky a Přídavky

Novinkou je v rámci GSoC vyvíjené dialogové okno, kde lze rozšíření (včetně slovníků a příruček) vyhledávat a instalovat bez otevírání webového prohlížeče, viz koncept zde [1].

Názvy v originále pro toto okno nejsou ustálené, používá se "Additions", "Additional extensions" i "Extensions". (Což mi připadá zmatečné, možná by stačil nějaký "Advanced extension manager", ale to není téma téhle diskuse.)

Jako jediný český název, který není použitý výše, mě napadá "Dodatky" a "Dodatečná rozšíření". Dovedu si ale představit i využití stávajícího, hlavně se mi líbí "doplňky", ale radši bych se používání stejných názvů pro různé funkce vyhnul (můžeme ovšem taky přejmenovat "add-ins" na "dodatky"). Zároveň bych navrhoval sjednotit "add-ons" na "přídavky".

Co myslíte, čemu byste dali přednost? Nebo vás napadá něco lepšího?

Díky,
Standa

[1] https://design.blog.documentfoundation.org/2016/11/11/additions-to-libreoffice/