On Tuesday 19 October 2004 20:44, Georgi Chorbadzhiyski wrote:

> Не ми се вярва да се излови. Ако си направя собствен namespace и стартирам
> програмата от него, пътят ще съвпада със зададеният. Модула няма начин да
> разбере че изпълнявам друга програма ако знае само пътя. Освен вместо
> --cmd-owner да се сложи опция --cmd-inode :-)

Дай пример, че нещо не те разбрах.
Ако не трябва да изпълняваш /usr/bin/kmail, пък го правиш например с нещо като
rname (хитра програмка е де ;-):
./rname fakename /usr/bin/gnome-terminal
То се разбира, че си изпълнил команден ред fakename, пък се е
стартирал /usr/bin/kmail
# cat /proc/`pidof fakename`/cmdline
fakename
# ls -la /proc/`pidof fakename`/exe
lrwxrwxrwx  1 root root 0 2004-10-20 07:03 /proc/22313/exe -> /usr/bin/kmail

пак от /proc/`pidof fakename`/ е ясно коя ти е root и cwd ... ако без да искаш
си се chroot-нал ;-) PID-a е един и същи понеже процеса е само един, но има
разлика (и тя е известна) в това което си подал като команда и това което се е
стартирало (като абсолютен път до него).

Иначе това с inode е хитро, но в случая е ясно, че си
стартирал  /usr/bin/kmail и без него. От тук вече може да се каже:
*забранявам на всички да правят блабла, освен на /usr/bin/kmail
*разрешавам на всички да правят блабла, освен на /usr/bin/kmail

А това, че ти си имаш /home/user/progs/bin/kmail, не е от голямо значение. Е
сега не съм убеден лично дали точно това прави модула, но в ядрото има
routines да се провери cmdline и absolute path (file inode също)...
най-малкото ги репортва в /proc, а там далеч не се докладва всичко което
ядрото знае за процесите. Демек бегане от ядрото няма и спрат ли ти тока
свише -> лошо ;-) Т.е не вярвам на Пенчев, че няма смисъл _и_ от такава
опция;-)

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB