Здравейте,
наложи ми се да ползвам дебиан и понеже е нещо ново за мен ще ви помоля за
помощ. И така ето за какво става въпрос - дебиан -а е съвсем "пресен" - от
14.02. Стандартно се инсталира с 2.6.8 ядро, но аз реших че ще му сложа
2.6.10. И тъй като до сега съм ползвал Слак реших да направя нещата както се
правят там. Разархивирах ядрото, използвах си конфигурационния файл от слак
-а (е разбира се направих промени за конкретната машина) и т.н... Само дето
когато се опитах да стартирам системата се получи това:

Kernel panik VFS unable to mount root device hda1 or (hd0,0)

И так да уточня че системата се зарежда с GRUB в който пробвах няколко неща
(като крайния резултат е все този):

---------
title          Debian GNU/Linux, kernel 2.6.10 Default
root           (hd0,0)
kernel         /boot/vmlinuz-2.6.10 ro
boot
---------
title          Debian GNU/Linux, kernel 2.6.10 Default
root           (hd0,0)
kernel         /boot/vmlinuz-2.6.10 root=/dev/hda1 ro
boot

След консултации с google разбрах че трябва да се използва initrd,и след като
го компилирах по този начин и създадох initrd нещата проработиха.
И след всичките тези писания въпросът ми е къде бъркам и какво трябва да
направя за да може системата да не ползва initrd?

Благодаря!