Us agrairé em doneu de baixa d'aquesta llista. No puc compartir taula ni espai amb qui autogenera mecanismes de repressió. Que 14 persones (d'un col·lectiu, diu Jaume Escales, de més de 80) REGULIN restrictivament els sistemes de participació a un foro i s'autoproclamin (sabeu què vol dir ser jutge i part?) tribunal de la santa inquisició per "recordar" i, fins i tot, expulsar (eufemísticament "donar de baixa") a qui surti de les normes de l'església vertadera em sembla un comportament que el meu esperit no pot suportar. Triquismiquis que som, ja ho veis!
Són massa diferències que han anat sorgint. D'entrada, quan "m'apuntaren" a la llista MAI em limitaren el tema. És més, en conversa personal, em felicitaren per utilitzar el concepte de MEMÒRIA HISTÒRIA en un sentit ampla i no restrictiu. Lluny de circumscriure els límits a la guerra in-civil (1936-1939) i a la posterior repressió (fins quan? 1975?), vaig defensar (i defens) que el punt neuràlgic de l'amnèsia popular del nostre poble rau el 1715. El sotmetiment a la dinastia dels Borbons marca l'oprobi de la nació catalana. A Cala LLonga i a S'Horta hi ha sang de felanitxers vessada en defensa dels nostres drets. El límit que establiu la majoria dels qui parlau en aquest foro (sempre els mateixos, per cert) vol capolar (passar per damunt, si més no) "aquella" malifeta del Decret de Nova Planta. Doncs bé, jo crec que el gran mal d'aquesta terra nostra són els Borbons! Pavia, Primo y Franco són "només" els militars titelles que RESTAURAREN LA DINASTIA en tres ocasions! L'origen, però, la afronta (per la força de les armes!!!) del sotmetiment del nostre poble a mans de Felip V. Escric tot això, perquè veig que s'usa un terme MEMÒRIA HISTÒRICA frívolament o, si ho preferiu, amb una presumpció excessiva. Si es vol circumscriure aquest foro a la Guerra In-civil espanyola, que s'adapti el nom a aquest fet i no es vulgui usar en un sentit tan pretemciós!
Personalment, me'n vaig molt (però MOLT) decebut. De mi mateix, en primer lloc, impotent d'haver-me fet entendre en la defensa dels espais oberts i no de les presons tancades o de les fosses tapades. D'algunes persones concretes, en segon lloc, pel seu silenci. Però molt especialment per haver vist que, encara avui, hi ha gent que pot formular (i voler-ne fer part!) propostes de gabinets-fosses-del-franquisme (digueu-li de conflictes, de disciplina o càmara de gas, tant és!) per aplicar sobre aquells que "se surtin de mare" del partit únic (visca la Falange Española-y-olé de las JONS!).
M'en vaig abans de vomitar. Quan algú em parli d'aquesta llista, replicaré que va errar el seu nom. Que no s'havia d'haver dit mai MEMÒRIA HISTÒRICA sinó ABLACIÓ HISTÈRICA! Aquest foro no s'ha fet per "recordar", sinó per "fer oblidar" i per eliminar la lluita contra el franquisme; per manipular, en definitiva. Només interessa recordar segons què i, en aquest cau, la lluita quotidiana i imprescindible s'ha esvaït en propostes teòriques eixorques i restrictives.
Adéu siau!

No els vull destorbar més.
A tots molt bona nit,
jo ja me'n vaig. Dispensin.
(Celso Ferreiro ens uns versos usats en una situació molt similar pel seu traductor, Josep Maria Llompart)

Respondre per correu electrònic a