Joan,

no és la primera vegada, i per desgràcia no serà l'última em temo, que algú
defensa el programari lliure comparant el programari privatiu amb fets o
accions molt greus contra les persones. He sentit "metàfores" en aquest sentit
comparant el programari privatiu, o les empreses que el vènen, amb mines
anti-persones, amb tràfic de persones, i d'altres barbaritats com aquesta de
posar al mateix nivell Microsoft i uns assassins de nadons. Entre aquestes
persones està l'Stallman, a qui molts ténen com a un ídol, i altra gent que el
citen com si, perquè ho digués ell, ja es pogués dir.

A tots ens importa molt que el programari lliure tingui èxit, però m'indigna
que s'utilitzin aquest tipus de metàfores per a defensar-lo. És com si jo ara
digués que, per exemple, que instal.lar Debian és com ser un terrorista de
l'ETA, i que per tant no hauríem d'instal.lar Debian, i a més utilitzant la
metàfora trobés raonaments que ho suportéssin. M'equivoco si dic que no us
semblaria correcte, ni just i sobretot no us semblaria ètic?

Doncs tampoc em sembla ètic buscar el convenciment d'altres utilitzant
metàfores com aquesta, ja que per començar no s'aguanten, ja que estàs posant
el mateix nivell atemptats contra les persones i la vida, amb escriure una
carta amb MSOffice o OpenOffice. Llavors, com que ningú no s'atreveix a dir que
lo primer està bé (no conec ni vull conèixer ningú que justifiqui la mort de
persones), et penses que els has convençut?

Per favor,

jordi