o-----------ooO--(- Important  Message -)--Ooo------------o
|                                                         |
| SAVE BANDWITH, SPACE, TIME & MONEY, REPLY WITH PRUDENCE.|
|                                                         |
o----=[ Penguin @ My - Linux ([EMAIL PROTECTED]) ]=----o

On Mon, 28 Feb 2000, Hezry wrote:

>   saya ismail dari Klang ingin bertanyakan beberapa soalan. Diharapkan
tuan sudi menjawapnya.

Saya Hasbullah Pit daripada Bandar Utama ingin menjawap pantun yang dijual
oleh tuan.

>   1. Script untuk connection TmNet telah saya cuba tetapi apabila di
>laksanakan di root .. ia akan keluar no command found. Saya cuba gunakan
>pppsetup tetapi bagaiman hendak connect dengan tm.net maksud saya arahan
>untuk dial ..up connection.

Cik Saodah membeli kipas,
kipas dibeli drpd Cik Su;
Masalah tuan berpunca drpd program yang tiada dalam $PATH ,
oleh itu cuba run as root & dgn melaksanakan su - .

>   2.Saya telah install X Windows tetapi apabila saya run startx , xwindow
>tidak keluar error mesejnya ialah "open - framebuffer : failed to open
>/dev/fb0 (no such device) . mengapa ini berlaku? apakah device dev/fb0
>tu?

Cik Saodah memakan burger,
Memakan burger di Lorong Haji Jaib;
/dev/fb0 ialah frame buffer,
jikalau tiada, perlulah mkdnod -flag ajaib,

nota: flag ajaib boleh didapati dgn membaca frame buffer howto

>   3. Bagaimana saya nak install dari hardisk dos Drive d: iaitu tambahan
yang belu saya install seperti XAP dan sebagainya

Cik Saodah menyalakan api,
untuk membuat hai kuuih bahulu;
Jika Hajat hendak menginstall pakage XAP,
perlulah mount ,dos parttition itu dahulu.

mount -t vfat /dev/hdax /mnt/saodah

>   Sekian Terima Kasih
>
>   Ismail Che Ani
>   Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang Selangor

    Hasbullah Pit
    Hospital Fitnah no 1

Hasbullah Pit Abdul Rahman - sebol (ikhlas.com)
http://ikhlas.com  http://dmoz.org/Bookmarks/S/sebol/
Saodah, Cucu Tok Seman Ngoknget , rumah tepi sungai tu .
Sekarang ni sudah ada email secara percuma , [EMAIL PROTECTED] .
Awak bila lagi ?               http://ikhlas.com
-
Disclaimer : http://users.my-linux.org/disclaimer.html