Tapi yg penting tutup aurat sbb jadi kewajiban pd setiap hamba. Sama ada jubah,
baju kurung atau blaus, yg penting aurat ditutup.

-----Original Message-----
From: scarlet pimpernel <ctl...@yahoo.com>
Sent: Sunday, 4 April 2010 10:08 PM
To: Pesisir@yahoogroups.com
Subject: Re: { PESISIR } MUHASABAH DIRI

mengapa pula kita mempersoalkan tentang pakaian? Yang nak pakai jubah, biarlah
berjubah... yang nak bertudung labuh, biarlah bertudung labuh... soal ilmu itu
dalam atau cetek, itu hanya Allah yang tahu.. itu urusan Allah.. jadi kita
biarkan Allah yang tentukan darjat manusia..

cuma kita sebagai hamba, yang penting kita tidak memandang rendah terhadap
hamba yang lain kerana hati seorang hamba juga urusan Allah...

sekadar iktibar kepada diri saya sendiri dan rakan-rakan... betulkan jika saya
silap...