Arkuszewski Jacek Dr. wrote:

>  |Jacku,
>  |Czy fahrende to na pewno cyganie ?
>  |Raz widzialem reportaz o nich w telewizji. byli to na czarno poubierani
>  |ludzie z czarnymi kapeluszami z duzym rondem, ale na cyganow nie wygladali,
>  |ale moze ...
>  |reg.
>  |Piotr
>
> Tak, z cala pewnoscia. Rzeczywiscie czasami nie wygladaja na Cyganow,
> no i oczywiscie posluguja sie czystym schwyzer-tueuetsch'em.
>
> Jacek A.

     Ja sia cziut' wtronca. Ci "na czarno poubierani ludzie z
czarnymi kapeluszami z duzym rondem" to po prostu nasi
kowboje rodzaju "bad guys". Ci na bialo poubierani z bialymi
kapeluszami z duzym rondem to nasi kowboje typu "good guys".

     Oba typy sie miedzy soba umowily tak ubierac by mimo
niepoznaki obcych latwo sie wzajemnie spostrzegac.

     :)
     Ted Morawski

     PS - Jesli na rondzie czarnego kapelusza widnieje opaska
z turkusow w srebrze, to nie bedzie "bad guy" jeno Navaho.
Odrebny typ pasterza owiec.

Odpowiedź listem elektroniczym