Czlonkostwo NATO napewno poprawia i napewno nie zalatwia ostatecznie sprawy
militarnego bezpieczenstwa Polski. Miejmy nadzieje ze poglady w rodzaju
tych Z. Brzezinskiego beda przewazaly wsrod polskich politykow.

Ale symboliczne znaczenie przyjecia Polski do Sojuszu jest ogromne!
Przynajmniej dla osoby mojego pokolenia. Polska w NATO! Kto o tym mogl
pomyslec jeszcze kilkanascie lat temu?

Wczoraj wieczorem nie ogladalismy TV. Dzis rano siedlismy do ABC Evening
News juz po przeczytaniu Donosow (mimo wiekopomnosci tej daty oczywiscie to
dopiero one mi przypomnialy:-). Bardzo bylem ciekaw czy spoleczenstwo
amerykanskie zostanie poinformowane ze przybylo im trzech nowych
sojusznikow. Prawde mowiac spodziewalem sie ze o calej sprawie w zwyklym
amerykanskim dzienniku wieczornym nie bedzie ani slowa. Na szczescie bylo.
A odpowiednia migawka filmowa byla akurat z Warszawy a nie Pragi czy
Budapesztu.

Ale jakos dalej chodzi mi po glowie piosenka z czasow poprzedniego sojuszu:

Nie oddamy Chinom Zwiazku Radzieckiego,
Nie oddamy Pekinowi Kraju Rad.
Sluchaj Wania, jakby przyszlo co do czego,
My czuwamy abys ty mogl smacznie spac...

Z Samodzielnego Regionu Administracyjnego Chinskiej Republiki Ludowej,
kresli sie

Michal Niewiadomski

PS. Juz po napisaniu powyzszego przyszedl dziennik BBC. Bylem zbudowany -
rzeczowy i pozytywny w tonie komentarz, pare slow Gieremka, migawki filmowe
pokazujace dzielnych polskich zolnierzy oraz... sceny z Ogniem i Mieczem. I
jak w dzienniku amerykanskim uwaga skoncentrowana,  slusznie oczywiscie, na
najwazniejszym z nowych sojusznikow.

Odpowiedź listem elektroniczym