Date sent:              Mon, 22 Mar 1999 23:53:39 -0800
Send reply to:          Discussion of Polish Culture list
                <[EMAIL PROTECTED]>
From:                   "W.Glowacki" <[EMAIL PROTECTED]>
Subject:                Kaseta pt. POLAND
To:                     [EMAIL PROTECTED]

> Polecam do obejrzenia kasete video pt. Poland z serii The Rand McNally
> Video Traveller Collection, wydana sukcesywnie w latach 1993,94 i 95, numer
> indeksu ISBN 1-56345-094-1, wydana przez International Video Network:
> 2242 Camino Ramon, San Ramon,CA 94583
> albo
> 107 Power Road, Chiswick, London W4 5PL.
Wielkie dzieki - czegos takiego bardzo pilnie szukam dla naszej
biblioteki. A  takze zestawow przezroczy o polskiej tematyce ( sztuka
zwlaszcza) - u nas w bibliotece nie znalazlam doslownie nic o Polsce,
choc wszystkie inne kraje, nawet malenkie ( np Izrael) sa bogato
reprezentowane.
MK

> [...]
> kanadyjskich bibliotekach, zupelnie za darmo i IMHO, jest ona wspanialym
> antidotum na wszelkie "polskie bledy i wypaczenia", jakich "dopuszczono"
> sie w stosunku do roznych nacji, religii. Na szczegolna uwage zasluguje
> komentarz po angielsku, wymawiajacy nazwy miast po prawie polsku(bez
> akcentowania np."czasowej administracji"), tresciowo natomiast
> zaprzeczajacy zupelnie pewnym opiniom i racjom wszystkich tych, co wiedza
> najlepiej, czyli "prawdziwym polskim patriotom", w skrocie(ppp).
> Ewentualnym panstwu ogladajacym zwracam uwage na fragmenty o Gdansku,

Odpowiedź listem elektroniczym