Pani Uta pisze do Kasi :

>  Podziwiam pewnosc Pani, co w swiecie jest dobre, sluszne, biale i
>  co zle i czarne.

Zanim Pani skonczy podziwiac, dobrze byloby przeczytac ze zrozumie-
niem, co napisala Kasia. Nie bylo ocen w kategorii biale-czarne. Bylo
wysmianie absurdow w porownaniach i argumentacji pana Mankowskie-
go i jego kolegow.

>  Wychowywalam sie w miescie, gdzie byla mozliwosc ogladania
>  telewizji dwoch roznych systemow. Zapewniam Pania, ze nie
>  wszystko w telewizji zachodnich Niemcow bylo wolne od przeina-
>  czania faktow i wyolbrzmiania pewnych wydarzen. Tak samo,
>  telewizja 'enerdowska' nie byla caly czas maszyna propagandowa.

Ale Stasi za to bylo zawsze lepsze. Instalowalo swoich agentow gdzie
chcialo. Nawet w Urzedzie Kanclerskim. Timoty Garton Ash bardzo
ladnie to udowodnil i udokumentowal w swojej ksiazce. ;-)

>  Chce, ze Pani mi dobrze zrozumie, nie ulega watpliwosci, gdzie
>  naprawde mamy wolnosc slowa i prasy. Ale jesli chodzi o wladze,
>  to kazdy stara sie jak moze, aby nia zdobyc albo utrzymac.
>  Jesli chodzi o prowadzenie wojen, to cala rzecz sie jeszcze
>  pogorszy. Pewien polityk (nie z telewizji kubanskiej:-) powiedzial
>  na poczatku wojny: Pierwsze, co zostanie zwyciezone w wojnie,
>  to bedzie Prawda.

Piekne haslo, ale o ktorej prawdzie Pani pisze ? Czy takze o tej
zwiazanej z setkami tysiecy ludzi wypedzonych z wlasnych domow ?
To jest optyka pacyfistki, z ktora sie czesciowo moge zgodzic.
Ale tylko czesciowo, bo te setki tysiecy to jednak nie jest fatamorgana.

>  PS:
>  Interesujacy fakt w tej wojnie jest, ze obie strony sie wyzywaja od
>  hitlerowcow, goebbelsow i faszystow..

Ludobojstwo jest ludobojstwem. Dla mnie to wcale nie jest interesujace.

Malgorzata

Odpowiedź listem elektroniczym