> Dziekuje za sugestie w tym i prywatne, ale moze objasnie
> w czym lezy moj problem.
> Otoz moja znajomosc niemieckiego jest nikla, poza
> zwrotami ze ,,Stawki wiekszej niz zycie'' ("ruki w wierch", "halt")
> wiem niewiele ponad "vier und zwanzig", "Durchgang verbotten" itp.

No wiec nalezy odrobic prace domowa.  W lokalnej bnibliotece proponuje
wybrac przewodniki i zaznaczyc sobie plan - wowczas mozna zwiedzac bez
koniecznosci poznawania na miejscu na co sie patrzy.

> Wiem, ze w Kolonii powinienem popatrzec na katedre, w Berlinie
> na Brame Brandenburska, ale nie wiem na co popatrzec we
> Frankfurcie.

Polecam jeszcze raz przewodniki, dobry plan ulic: zaznaczyc co Pan lubi i jak
tam dojechac (10DM jednodniowy bilet na transport z lotniska i miejski +
zniszka do muzeum).  Zrobic plan czasowy i astysfakcja gwarantowana.

>Moze dokladniej, nie wiem na co popatrzec z
> polskiego (europejskiego) punktu widzenia. Na Internecie
> informacje sa bardzo ciekawe, ale troche na moj gust za
> bardzo w guscie "Europe in 7 days".

Ma Pan za malo czasu (18 godzin?) aby zwiedzac jak nalezy bo z lotniska jest
kawalek drogi do miasta.  Ale tez chyba Pan nie przejzal strony jaka podalem,
bo tam jest wszystko dla wszystkich.  Moze piesza wycieczka z dworca:  Taki
plan jest na stronie ktora juz Panu podalem:
                 The Hauptbahnhof, at the western edge of the center of town, opens
onto a large street called Am Hauptbahnhof. As you walk out of the station,
D¸sseldorferstrasse will be on your left, Baselerstrasse on your right, heading
south toward the Main River. You have a choice of three streets heading east to
the center of the Altstadt (old town): Taunusstrasse, Kaiserstrasse, and
M¸nchner Strasse. M¸nchner Strasse leads directly into Theaterplatz, with its
opera house. Taunusstrasse leads to three of the major Altstadt squares in the
southern part of the city: Goetheplatz, Rathenauplatz,and (most important) the
Hauptwache, with its U-Bahn connections. In this section of Frankfurt, along
Kaiserstrasse, some of the best shops are found; major attractions, including
Goethe-Haus, are nearby.

> Podpowiedziano mi, ze
> nie daleko w Moguncji jest muzeum Gutenberga, na ile
> z niego mozna skorzystac znajac tylko polski i angielski ?

Zabrac ze soba informacje co tam mozna zobaczyc: np. strony z biblii,
manuskrypty i maszyny drukujace.
Adres: Gutenberg-Museum, Liebfrauenplatz 5, 55116 Mainz

> Dziekuje i pozdrawiam - Witold Owoc

Milego pobytu.

Andrzej Sikorski

Odpowiedź listem elektroniczym