> Tak, to rzeczywiscie niezla ksiazka. Tylko ona w zaden sposob nie
> reprezentuje ani nie popiera Piotra Wierzbickiego, "Gazety Polskiej", ani
> Malgorzaty. Czyli chodzi tu o zawlaszczenie ideologiczne i umieszczenie na
> sztandarach kogos, komu z tym panstwem wcale nie po drodze. Mielismy juz
> pare takich przypadkow w historii.
> A recenzja Piotra WIerzbickiego plaska i widac, ze autor niewiele
> zrozumial. Za to jest nonszalancki i koniecznie musi wspomniec o sobie,
> zaspokajajac wlasne ego.
> Izabela J. Bozek

    Izo, ja Ci tylko chcialem powiedziec, ze Piotr Wierzbicki nie
  taki jednoznaczny. Czytalem kilka jego swietnych ksiazek,
  na przyklad "Struktura klamstwa". Ostatnio az "Wyborcza"
  cytowala, jak reagowal na proby zawlaszczania przez
  niektorych funkcjonariuszy Solidarnosci dzisiejszej 20-letniej
  pamieci o Solidarnosci historycznej, pisal w stylu:
  "ja nie znam innej Solidarnosci niz ta, w ktorej dzialali
  i za ktora siedzieli Kuron, Michnik", od nazwisk "lewicy
  laickiej" w kazdym razie gesto. Ponownie nabralem sympatii
  do Wierzbickiego.

    Wlasnie ego...Wielu tak robi, wtedy to o czym pisza staje sie
  bardziej osobiste. Przykladowo, ja chcialem w ramach sportowych
  relacji z Sydney napisac o Szymonie Koleckim. Tym ciezarowcu.
  On pochodzi z Wierzbna, spod Wroclawia. Ja w tym Wierzbnie
  bylem raz w zyciu z takim naszym parafialnym zespolem spiewajacym.
  Znaczy sie, bylem w kosciele, tam nas zaprosili, bo proboszczem
  byl ex-wikary z naszej parafii, niewazne. Kolecki mogl wtedy
  miec 7-9 lat. Ilez to roboty stworzyc bajeczke, jak to jeden
  miejscowy malolat zdenerwowal mnie i dostal w ucho, a teraz
  okazuje sie, ze mam "na rozkladzie" takiego Herkulesa?  ;)
  Chyba z braku czasu tak nie napisalem ;)

    A co do ksiazki: nie znam, ale chetnie bym przeczytal. Jak
  bedziesz kiedys we Wroclawiu, podrzuc ;) Co do opisu, mam
  skojarzenia z powiescia moja nr 1 "Seans" Witolda Horwatha,
  tylko tam obsesja polega na tym, ze nowa uczennica przychodzi
  do klasy w liceum, i nic juz nie jest takie samo dla
  glownego bohatera.

  Andrzej

Odpowiedź listem elektroniczym