> Nie wiem czy jest Pan zonaty i ma corke ale pewne jest, ze ma Pan lub
> mial matke.
> Trudno mi wiec uwierzyc, ze te pomowienia Pana nie "strzykaja".
> Miet

    Ja nie nazywalbym tego "pomowieniem", ktore jest aktem
   bardzo konkretnym: pomawiam dana osobe o cos brzydkiego,
   ale wiadomo co. Piotr ma na mysli cos co nazwalbym
   "krzywdzacym stereotypem". Oczywiscie, Piotr przesadzil,
   podobnie jak przesadzilby Szwajcar, oswiadczajac: "wszystkie
   Polki to prostytutki", Polki wszak to i te co maja lat 6,
   i te co 70, a i 20-latka moze byc calkiem uczciwa studentka.
   Wypowiedz Piotra nalezy zatem odczytac
   slabiej: duzo Szwajcarow uwaza, ze duzo Polek, a pewnie zwlaszcza
   duzo Polek w Szwajcarii, bo skad by te Polki znali, para sie
   prostytucja. Podobnie Polacy mysla o przebywajacych w ich kraju
   Rosjankach, Ukrainkach i Bulgarkach. I myslenie takie nie jest
   pozbawione podstaw, aczkolwiek oczywiscie stosowanie wielkiego
   kwantyfikatora, ze "kazda", "wszystkie", to glupota kalibru
   podobnego do: "wszyscy tam u wladzy sa Zydami". To oczywiscie
   nie jest pod adresem Piotra, ktory tylko zacytowal "typowego
   Szwajcara", nota bene o tym stereotypie "szwajcarskim" jeszcze
   nie slyszalem. Zawsze mozna sie czegos nowego dowiedziec.

   Andrzej Szymoszek

Odpowiedź listem elektroniczym