Izabela Joanna Bozek wrote:

> Fragmenty madrego i przenikliwego artykulu Marii Janion (Tygodnik
> Powszechny, 22 X 2000):

[ciecie]

> Polacy byli swiadkami niewyrazalnej zbrodni, ale - jak dowodza badania- w
> wiekszosci nie za bardzo ja zauwazali w trakcie jej dokonywania, a potem
> nie za bardzo przejmowali sie zniknieciem  10 % ludnosci Polski
> przedwojennej.

[ciecie]

Nie za bardzo zauwazali? Nie za bardzo sie przejmowali? Toz to wlasnie
Polacy informowali swiat o tym, co sie rzczywiscie dzieje, a swiat im
nie wierzyl. Toz to pewien polski rotmistrz najpierw trafil (swiadomie
dal sie pojmac) do Oswiecimia a potem uciekl z obozu i przekazal swiatu
pierwsze _z pierwszej reki_ swiadcectwo zaglady. I nikt mu _nie
wierzyl_!

Jest na tej liscie pewien pan, ktory wie, o kim mowa. I ktory wierzy, ze
na tej liscie _wszyscy_ wiedza o kim mowa.

Zazdroszcze mu tej pewnosci z calego serca.

> Przekazala Izabela J. Bozek

Potomek
--
Krzysztof Sokolowski