Panie Michale,
Choc nieladnie z mojej strony, to troche zignorowalem panski posting, nie
chca wprowadzac pewnego fermentu na liste. Dziekuje jednak za przypomnienie
i podaje opinie, nastroje i prasowe wyniki TYLKO z B.C,wszystko oczywiscie
IMHO.

At 12:21 PM 11/26/2000 -0500, you wrote:
>At 02:34 AM 11/25/00 -0800, you wrote:
>[...]>*

>Pare dni temu prosilem Pana o garsc informacji o tym jak wyglada sytuacja
>przedwyborcza w B.C. i w panskim okregu wyborczym. Dzisiaj ponawiam prosbe.
>Prosze napisac jak rozkladaja sie sympatie ludzi z ktorymi styka sie Pan na
>codzien.

BC i Alberta zawsze byly po stronie Reform i teraz sa po stronie Alliance.
U mnie w pracy(okolo 25 setek ludzi nie liczac pacjentow) wyglada tak:
NDP-absolutne zero, rownie jak socjalisci, komunisci, Green Party. NDP za
doprowadzenie prowincji do bezwladu ekonomicznego, plus skandale z ferry,
nielegalnymi Chinczykami na kutrach, podatkami,etc.
Liberalowie miejscowi rownie zero, ale na przyszly rok sa wybory
prowincjonalne i ludzie beda na nich glosowac w wiekszosci, slyszac opinie.
Federalnie, czyli na jutro: podzielili sie po polowie, dawni sympatycy NDP
pojda za Liberami, reszta z Allliance Party.To sa opinie z upper mangement.
Nizszy, oraz reszta zalogi, czyli pilegniarki, ich pomoce, personel
towarzyszacy i pomocniczy, ida za AP.
Ulice, suburbia, maly biznes, tzw. caly interior za AP, przy czym wszyscy
podkreslaja postac Jeana Chretiena, jako osobe przeciwko ktorej beda
glosowac. JCh. jest w mojej prowincji wrecz znienawidzony przez WSZYSTKICH,
za wyjatkiem grupki hard core Liberalow.

> [...]
>kadencji, swietnie mowiacy, nie trzymajacy sie kurczowo swojego stolika na
>estradzie ani programu partii, blyskawicznie nawiazujacy kontakt z
>publicznoscia zdecydowanie wygrywal starcia z pozostalymi kandydatami. Jak,
>chyba, w przypadku wiekszosci takich spotkan niezbyt liczni wyborcy
>uczestniczacy w spotkaniu przyszli  ze zdecydowanymi, sadzac z padajacych
>pytan i glosow w dyskusji, preferencjami politycznymi i z niezmienionymi
>preferecjami zebranie opuscili. Biorac pod uwage tradycje tego okregu
>wyborczego jak rowniez osoby kandydatow przypuszczam, ze liberalowie tutaj

W zupelnosci zgadzam sie z panska opinia.Liberalowie z Ontario przewaza
zyciestwo JCh. My tez tu wiemy o tym-:))). A opisany przez Pana meeting, to
jakby kopia(-e) tutejszych, z tem, ze i tu musze pokreslic ze jezyk
angielski, a raczej jego opanowanie ma kolosalne znaczenie. Miejszosci
zrobyly tzw. swing i przeskoczyly do Alliance-ci lepiej mowiacy po
angielsku, a reszta zmienila kolory w duga strone. Liberalowie i NDP maja
tlumaczy na spotkaniach i ich sweet talk jest tlumaczony. Alliance mityngi
byly czesto i gesto po chinsku i pundzabsku, ale nie kolorowi kandydaci sa
jednak lepiej przygotowani niz L. i NDP. Oczywiscie nie chce pisac o
chamskich wrecz wyskokach roznych dziwadel przeciwko Alliance, ale proba
podzialu np. dzielnicy zydowskiej, zdecydowanie sie nie powiodla. Sa oni
nadal 50/50, przy czym bedac na spotkaniu w Jewish Community Center,
widzialem zdecydowana akcje przeciwko Elinor Caplan, ktora oskarzyla A. o
antysemityzm.
Rownie bedzie ciekawym kto wygra w rejonie Kinsway-Burnaby, skad pochodzi
jakze slawny-ale inaczej na cala Kanade Svend Robinson, pierwszy otwarty
homoseksualista w Parlamencie federalnym. Ma on bowiem za kontrkandydata
Chinke, super po angielsku, ktora bedac Liberalka, jest zupelnie przeciwna
kochajacym inaczej.

>Jak Pan ocenie sytuacje w swoim okregu?

Alliance Party, pozniej Liberalowie, pozniej nic.

>Pozdrawiam
>Michal Klamka

Rownie serdecznie, przyszykowany psychicznie glosowac na miejsze zlo, czyli
Alliance.
W.Glowacki
ps. na jednym z mityngow, tamtego tygodnia, powstal Wietnamczyk, kandydat
Liberalow i opowiedzial taka historie poprzez tlumacza:
"przyjechalem 5 lat temu jako boat person z HK z $15 w kieszeni. W sobote
kupilem kupon loterii 6/49(po polsku Lotek) i wygralismy pol miliona.
Jestem wolny, w wolnym kraju, tylko dzieki partii, ktora
reprezentuje(Liberalom-moj)".
W piatek, w jego restauracji w Surrey, w wyniku strzelaniny z broni
maszynwej, zginelo dwoch ludzi a jednego sparalizowalo(niewinny
przechodzen). Policja stwierdzila "porachunki miedzygansterskie w
restauracji o podejrzanej aktywnosci przestepczej".

Odpowiedź listem elektroniczym